Thailand del 4

Sitter man har framfor datorn igen. Folk har lar ju tycka att vi inte har nagot liv som bara hanger pa internet hela kvallarna :) naja, hela kvallarna var val kanske att ta i lite grann. I ao nang var vi alltid till samma stalle. Till slut borjade de skratta varje gang vi kom. Nar vi akte till Koh lanta onskade de oss trevlig resa och konstaterade att vi kanske kommer tillbaka till ao nang och behover internet och da ar vi vlkomna tillbaka :) pa riktit sa finns det ju inte sa mycket att gora pa kvallarna har och man ar helt slut. Det blir morkt redan 18-18.30 och tacka vet jag det. Tank om har vore gassade solsken lika lange som det ar i sverige pa sommaren. Da skulle man ju do allra minst sagt.

Idag har vi som sagt vart ute pa en 4 islands trip. Det innebar att man besoker fyra olika stallen pa en dag. Logiskt :) Vi hade dock lite otur med vadret och det var riktigt mulet och blasigt. Dessutom tog vi longtailboat (billigast) och den gar inte fort. Gungade som bara den och tog en evighet. Inte sa lyckat alltsa men anda helt ok. Jag maste dessutom saga att 4 islands trippen i Ao nang hade finare oar. En sak var riktigt haftig dock. Vi simmade in i en grotta och genom en ganska lang gang. Pa andra sidan kom man ut i en lagun. Riktigt haftigt maste jag saga trots att jag tyckte att dety var lite laskigt att simma igenom. Pa riktigt sa sag man INGENTING och jag var livradd for att Ipu suklle drunkna. Han ar den som ar definitivt minst simkunnig av oss tva ;) Horde bakom mig bara "Pirre, missa sa oot?" Men igenom kom vi valbehallna och en erfarenhet rikare.

Dessutom stannade vi och snorklade pa tva stallen. Maste saga att snorkelstallena i Ao nang hade finare korall. Ett stalle som vi var till idag hade sa mycket fisk att de simmade pa en. Precis framfor ogonen. Det var ritkigt haftigt. Nar jag simmade sa slog jag till fiskar hela tiden och da kan ni ju tanka er hur mycket det var. Jenita och Tanita, an en gang tankte jag pa er dar jag simmade bland massa olika fiskar. Jag ar helt saker pa att en fisk nafsade pa mitt ben :) Snorkla ar riktigt skoj och min nya hullaannus. Jag skulle kunna snorkla hela dagarna kanns det som. Onskar vi hade akt till Similian Islands nar vi anda var i Krabi men vi blev for snala. Snorklingen dar ska tydligen vara riktigt haftig.

Nu ar det en heldag kvar har pa Koh lanta. Eftersom vi hade otur med bilen precis innan vi skulle hit och den holl pa att krascha totalt har vi lite mindre pengar an vi raknat med. Dessutom ar flygbiljetterna svindyra harifran till Bangkok sa vi bestamde oss for att ta ett lite billigare alternativ namligen BUSS! 18 timmar i buss, ei paha ollenkaan! Jag kommer att doooo...

Forresten sa har jag inte kommit pa mitt svar till din mamma luktar curry sa Tanita, om du kommer ihag det sa vore jag tacksam for svar. Du vet vi holl ju pa att gissa da vi bestallde tagbiljetter til dig.

Nu till sist lite om skolan. Som sag kom jag in pa Dalarna distans sjuksyrra. De ringde precis samma vecka vi skulle aka och det har varit en massa strul fram och tillbaka. Nu ska jag borja trots att jag missat fem veckor. Wish me luck! Vill inte ens tanka pa allt strul som vantar nar jag kommer hem sa jag forsoker fortranga det tills vidare. Men nu lar ju ni ha trottnat totalt. sa jag tar och sager tack for mig har och nu.

Kommentarer
Postat av: Tanita.

1. Jag kan börja med att.. Jag skulle NEVER EVER simma där om man t.o.m. RÖRDE fiskarna! Aldrig på serri :) Yök, inte en chans! 2. Men fy vad mysigt ni har det därbörta. Jag kan meddela dig (läste precis på din facebook) att det inte alls är fint och mysigt här nu. DEt snöar, igen. Kallt. Blaskslask. Inge kuligt. 3. Jag kommer inte alls ihåg lösenordet, tyvärr, även om jag kommer ihåg den situationen väldigt bra :) Men jag har för mig att det var något jättegammalt lösen, ingenting med mamma luktar curry :) 4. Synd att jag inte var hemma när du var inne på facebook, men det gick ju ganska bra att prata via brollan också. Jag skäms att jag ens ber dig om det, men nöden har ingen lag :D Och så såg jag att du skrev till ossi att du skulle prata med mig om betalningen! bra där. Love you för det, och allt du vet. Puss!

2010-02-17 @ 16:21:12
Postat av: Anonym

Wiihoo. Kul du uppdaterar. Jag läser gärna, dess värre hinner jag inte kommentera. (läs; Orkar inte).

Jag kanske också ska ge mig på en uppdatering? Jaa, vi gör så. Ses! /Jen

2010-02-18 @ 21:46:48
Postat av: jossu

Va kul att du kom in på skolan!tror att det ordnar sig, i väsrta fall får man läsa kursen senare. er resa lär ju i vilket fall som hellst slå allt som har med skola att göra:) hoppas ni kommit helskinnade till bangkok, stongt av er att sätta er på en buss!njut av sista dagarna, här kommer det snö o 15 minus...

2010-02-20 @ 15:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback