Thailand del 2

Nu har vi bytt plats och befinner oss pa Long beach i Koh Lanta. Kom hit igar och bokade hotell for en natt via bussgubbarna vi akte hit med. En sak ar da saker, lita inte pa dessa snubbar! Tva ganger har vi litat pa touristgubbar som fixa hotell till oss och de har vart crap. Sa en natt tillbringade vi nu i en bungalow gjord av bara bambu. Det hor ni val sjalva hur det later? Sindelnat i varje horn, ingen AC bara en fan (vilket vi i of s visste redan nar vi bokade), stora glipor ut dar det kunde komma in vilka djur som helst. Hyi rutto! men det basta var att det skulle vara en inomhus toalett och dusch. Jo jo, klart det fanns en dorr ut dit inifran, och den hade ju vaggar, men inte rutto hade den ett tak! Kan lova att jag var skraj nar jag skulle ga pa kakkos-pissilla. Ipu blev tvungen att folja med for till raga pa allt sa krop det sisiliskoi pa vaggarna just dar. Iiiik. Nar jag sen lag och laste sag jag i ogonvran hur nagot snabbt som ogat krop langs vaggen in under taket. Jag hoppas for allt i varlden att det var en odla och inte en mega spindel (jag hade ju inte linserna i sa jag hade lite svart att precisera).

Nu hittade vi i a f ett super hotell som ar urmysigt. Rummet ar ingen 10 poangare men absolut godkant. Hotell omradet ar bara for lovely sa nu trivs jag som fisken i vattnet.

Garkvallen var vi till Sala-dan som ar staden som ligger narmast. MYCKET turister overallt och marknadsstand. Vi hittade en svensk restaurang med bord ut ver havet dar vi tillbringade hela kvallen nastan med att small-talka med tva finska grabbar. Det ar konstigt hur svensk man blir sa fort man ar utanfor sveriges granser :) Ja men tank sjalv, aka anda till thailand for att ga pa en svensk restaurang! Pa vagen hem rakade vi hamna pa en annan marknad. INGA turister utan bara lokalbefolkning! Helt annan stamning och helt annan prisniva. En salde t ex Stora grashoppor, sma grashoppor, skalbaggar och stora tjocka larver. De var typ stekta och skulle kakas som snacks. BLAAAA vad vidrigt. Men dit ska vi absolut igen.

Nu maste det slutas for vi har inte sa mycket tid pa internet. Dyrt med internet pa det har hotellet. Men jag aterkommer.

Kommentarer
Postat av: esse

Hejsan pirre! vad roligt det är få höra lite hur det går för er! så fortsätt blogga!! här är det underbart vinterväder borde gå ut och njuta men det är lite jobbigt att klä på ungarna! så njut av att kunna vara lättklädd! en thairätt som jag rekommenderar, eller två, är phad thai (vi åt det på din möhippa!) och chicken with chassewnuts eller hur det nu stavas! tror tom att ipu skulle gilla den maten! lycka till nu och NJUT!! puss på er!

2010-02-13 @ 10:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback