Elämä on.

Ledig dag idag igen då. Tycker att det har blivit lite äl mycket lediga dagar den här veckan. Jag som vill vara arbetsnarkoman. Jobba jobba jobba. Det är livet det. Bo på min arbetsplats så att man nästan inte kommer ihåg var man har sin lägenhet. Vara på jobbet så mycket att dina arbetskompisar är det enda sociala liv du har. Jobba så mycket så att din tankegång blir alldeles avtrubbad och det enda du kan tänka på är jobbet och det som har att göra med ditt arbete. No ei ihan. Jag är ingen arbetsnarkoman men jag tror jag skulle kunna bli det. Om jag hittade ett arbete som jag älskade så skulle jag ligga i riskzonen. Jag tycker om att jobba. Jag tycker om att känna att jag gör nånting. Så här sitter jag, som ni kanske redan förstått, och känner mig väldigt lat och onödig. Nästa arbetspass på söndag och sen vet jag inge mer. Nackdelen med att vara timvik.

Så idag har jag tillbringat min morgon framför datorn. Sedan tröttnade jag och bestämde mej för att gå till Huddinge C. Jag är ganska bra på att aktivera mig själv och hitta på saker att fördriva tiden. Lunchade och tog en kaffe på det. Läste en och samma tidning i flera timmar och sneglade på människorna runt omkring mig. Jag har en väldigt livlig fantasi även om den har varit värre under gymnaiset. Jag kunde sitta på bussterminalen i Borlänge och hitta på hisotrier om människorna runtomkring mig. Oftast var det små oskyldiga saker om deras liv men så fort det var någon som såg lite misstänkt ut så galoppera min fantasi iväg. Det kunde sluta med att jag var helt säker på att personen i fråga hade likdelar i sin väska. Att han/hon var en galen styckmördare som skulle resa bort för att göra sej av med delarna. Elller så kunde jag få för mej att mannen bredvid mig är en självmordsbombare. ATt jag snart kommer sprängas i tusen bitar.
Vis sådana här tillfällen fick jag lov att nästan hålla i mig själv för att inte resa mig upp och springa iväg.  Som sagt. Nu är det mycket bättre på den fronten. Nu vänder jag inte om och tar en omväg VARJE gång jag möter någon misstänkt, bara ibland om den ser riktigt mycket misstänkt ut.

Nu funderar jag på vad jag ska hitta på ikväll då? Kanske blir en hemmakväll eftersom vi inte har någon bil. Den är på lagning för den gick inte genom besiktningen. Skit bil. Bilar är inget annat än krångel. Jag ska utveckla min idee att ha "tågkuper" som går hööögt uppe i luften. Sen ska jag inte ha någon bil någe mer.

Nog svamlat. Tack och adjö. 

Kommentarer
Postat av: ottilia

HMm.. det där med att man kan sitta i timtal och bara glo på folk går nog i familjen... :) Ibland kan jag komma på mig själv att jag står och glor på ngn helt odiskret. Lite pinigt... :)

2009-01-30 @ 16:32:00
Postat av: Petri

Fördomsfull eller? :D Skulle Obama sett ut som en jamaicansk narkoman utan kostym och styling? :D

Postat av: teija

där har du det!! fixa flygande tägkupeer, för att fixa det MÅSTE du nog vara arbetsnarkoman. Två drömmar i en smäll!!

2009-01-30 @ 18:14:24
Postat av: Henna

Reppana vilken jobbig fantasi du har haft :D

2009-02-01 @ 13:23:00
URL: http://letilllivet.blogg.se/
Postat av: Henna

ojdå, kanske därför benhinnorna aldrig vill bli bra. Bra att du sa! ;)

2009-02-02 @ 16:11:58
URL: http://letilllivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback