Erikille ommattu :P

PItää nyt oikeen Erikin kunniaksi kirjoittaa jotakin :)

Jag kom precis hem från en riktigt trevlig kväll tillsammans med Katta och Anka. Vi var på en konsert i södertälje kyrka där Jorma Hynninen, mieskuoro och suomalainen kamarikuoro underhöll oss. Tre timmar gick fort. Jag blev helt kär i låten "Merellä" av Oskar Merikanto. Någon som råkar ha den eller vet vart jag kan lyssna på den? Den var så vacker.
Men det var väl värt pengarna. 150 kr kostar det och det är imorgon igen i Klara Kyrka i Stockholm. Sinne siis alla som är ett dugg intresserade. Det var en massa sånger av finska kompositörer. Började med sånger som skrevs för 200 år sedan och sjöng oss framtill nutiden.

Idag tänkte jag skita i allt vad spara heter och gå och köpa mig ett friskiskort. (Varför ska det vara så förbannat viekura dyrt här i Sthlm?) Jag packade ryggsäcken och svingad eupp den på ryggen som värsta skoltjejen och spatserade till Friskis och svettis. Jag kom fram klockan 12.57 och kommer på att RUTTO, dom har ju lunchstängt till klockan 14. No ei siinä. Orkade inte bara gå hem så jag hoppade på tåget och åkte hem till Kati. I Huddige hittade jag Jonna som följde med och i Flempan hittade jag Anns. Så det slutade med att vi var en hel massa folk som åkte hem till Kati :)
Just det, Anka och Katta kom dit med ankas super duper söta Gismo. En liten rottweiler. Nu vill jag oxå ha en hund. Förresten, är det inte så det är? Om man inte har fått barn på ett tag då står hund på tur???

Nej nu ska jag ge mej igen.... see you later, alligator!

Kommentarer
Postat av: Anonym

apina. jag vill. också till sthlm!!! :S V kanske kommer dit nästa vecka, ska fixa lite grejjer å så. men ni kommer hit till helgen? /jen

2009-02-05 @ 21:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback