nattprat

Här sitter jag och känner mig som en gammal tant. Vet ni varför. Jo därför att jag känner mej sstressad och grymt trött över att klockan är så mycket. Vet inte när jag har varit vaken så här länge senast. Jo men det är sant. Pirre har gått och lugnat ner sig flera hundra hekto och tillbringar oftast kvällarna hemma. Så himla härligt att jag har fått in en rutin som känns som jag. Jobb, jumpa och sova. Det är livet det. Men nu är jag ledig imorgon så då kan jag unna mig lite vaken tid såhär FAST jag är trött så att mina ögon går i kors. Ipu har redan legat och sovit i flera timmar.

Imorgon bär det av till Finland. Har inte riktigt hunnit tänka på det. Bestämde oss för att åka igår och sillä sipuli. Sagt och gjort. Resorna beställda och så.... ööh... ja, så var det väl inge mer som var gjort då. Packa hinner vi ju imorgon. Usch, nu börjar stressen komma känner jag. Ännu en tantvarning?

Jag måste bara tala om för er att kusin-Linnea sjunger grymt bra. Hörde några låtar som hon sjunger och är alldeles paff. Inte visste jag att du kunde sjunga så grymt :) (Jag vet inte om du följer min blogg men ändå) Undrar vad det finns för dolda talanger runt omkring mig. Som man inte vet om för att de bara ligger och ruvar på dem. Sen hux flux så släpper de ut talangen och man blir alldeles hänförd. Vad roligt det vore att ha en talang. En liksom riktigt ordentlig talang. Ni vet, någonting som känns som om man verkligen är bäst på. ATt man behärskar någonting helt otroligt bra. Man är ju trots allt en hel del Juujärvi. Bäst eller inget. Jag minns när jag åkte snowboard som yngre. Tyckte det var superkul och kände mej rätt stabil på brädan. Men ve och fasa den dagen Karin i min klass ställde sig i backen och svishade ner med mycket bättre teknik än jag. Ja fy då. Vilken mardröm. Då kände jag att jag aldrig mer ska stå på en bräda. Jag nästan skäms för att tala om att det har jag inte heller gjort sedan dess. Dock har jag förändrats åtminstone lite och känner inte en lika stor tvångsmässig press på att jag måste vara bäst. Näst bäst duger...ibland.

Kommentarer
Postat av: Oskari katainen

jo det är jag från Borlänge. Jag har dock flyttat ner till halmstad för tillfället... Men.. Hur visste du det? Haha.



njaa seriösa och seriösa, jag tror aldrig vi är seriösa egentligen. Fast det var fina bilder ändå!



Men ändå, hur visste du vem jag är osv?

Postat av: tarja

har du slutat plugga?

2008-09-26 @ 13:28:26
Postat av: Oskari

Tjena! Jo eller nej, det var nog min lillasyster som läste hemspråk i skolan. Sabrina Katainen. En riktigt bra filur det där ^^. Jag själv var rätt slarvig i skolan så jag gjorde aldrig sådant, vilket jag självklart får äta upp idag då min finska är väldigt begränsad, tror jag^^.



Men hmm, det är intressant med efternamnet, jag hade ingen aning om att det fanns fler i Sverige. Det finns ju inte överdrivet många i Finland heller. Men vi är inte släkt eller så väl? Haha. Nåja, nej nu ska jag inte smutsa ner din blogg med mina inlägg! Och Ironisk var jag ej, jag finner din blogg intressant. Här har du förövrigt syrrans blogg http://katainen.blogg.se Ha en trevlig helg!

2008-09-26 @ 14:48:48
URL: http://www.riksrådet.se
Postat av: Henna

Håller med, Linnéa sjunger gudomligt :p

2008-09-28 @ 22:29:14
Postat av: Linnéa

Tack Pirre! :)

2008-09-29 @ 16:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback