vt 2009

Hjälp. Paniken är helt plötsligt total. Jag har endast några timmar på mig att söka till en skola. Vad ska jag söka? Vart ska jag söka? Ska jag söka? Jaa, klart jag ska söka men den stora frågan är vad och vart. Suck. Än en gång. Ge mej svar. Ge mej skyltar som pekar på de rätta utbildningarna. Voi kauheeta. Vuxen liv är skit.

Jag pratade med en kille igår angående det här med att söka in till en skola. vet ni vad han sa? Helt seriöst skriver han:
" Ja men vad finns det för nåt tjejer ens kan jobba med?" Jag kontrade med att vi minsann kan göra precis allt som de kan. Jag har faktiskt funderat på byggingenjör. Sådeså. Och punkt sluta så slutade våran diskussion. Han tystnade och sa inget mer och jag loggade ut. Tänk att folk tänker så fortfarande på 2000 talet. Att det inte finns något vi kvinnor kan jobba med. Är inte det helt brutalt gammeldags tänkande?! Det är då man tänker anna mun kaiken kestää.

Idag har jag varit med jenita och fikat på Röda cafét för att sedan dra oss hem till Johanna. Med andra ord har det varit en trevlig dag. För en gångs skull inget jobbeli jobbande. Är ledig imorgon oxå så vi ska nog hitta på nåt kul då oxå.
Helgen var riktigt lyckad den med. Teija, mamma och tanita var här och hälsade på oss stadsbor. Oj vad roligt man kan ha det med sina nära och kära. Spädde på våra magmuskler allihopa. För visst växer väl dom när man skrattar?
Vill ni läsa mer om det så gå in på mosteris blogg (queenteija.blogg.se). Jenita och tanita har kanske oxå skrivit om det så jag länkar till dom oxå så att dom inte blir ledsna. tanita.blogg.se och jenitaatinej.blogg.se. Så ja.

Snart börjar det bli dags för mig att dra mig till Huddinge för lite svettande. Känns inte alls lockande och det känns himlans hopplöst. Min kondition växer verkligen inte. Varje gång är som att ta livet av sig. Sakta och plågsamt. Varför blir inte min kondition bättre och varför gör jag inga framsteg? Snart ger jag upp. Nej, nu är det nog med update så palataaaaa....

Kommentarer
Postat av: teija

Ja, det var ju som sagt dags för update det må jag säga. Så vad blev det? Bli ingenjör. Det skulle jag om jag nu inte redan pluggat så mycket som jag gjort på det jag gör. Nu är jag nyfiken...blev det finland, venezuela, dalarna eller 08 landet???

Ge mig svar Giv mig svar!

2008-10-15 @ 21:22:31
Postat av: Anonym

känner igen mig på nege vis..:)/Jen

2008-10-17 @ 11:08:38
Postat av: Anonym

så sant som det var sagt. ses i kväll? /jen jen o jul jul

2008-10-17 @ 12:00:23
Postat av: Anonym

vart sökte du in nu då? =) /ottilia

2008-10-19 @ 09:55:33
Postat av: mostäh

mulla on jo ikävä sua. nyyh. Lever du??

2008-11-02 @ 19:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback