olá

                      

Se så vackert det är i stockholms tunnebanor. Se så vitt allt är. Nää, om det ändå vore så väl. Igår på väg hem från en utbildningsdag på Danderys sjukhus lekte jag med min mobil och hittade en funktion som tog sådana här bilder.

det var ett tag sen som jag uppdaterat och jag vet inte vad jag ska berätta för er. Livet har verkligen gått tillbaka till sin gamla rytm. Jag har int hunnit vara i skolan men däremot har jag hunnit jobba två dagar och haft två utbildningsdagar. Känns lite jobbigt med det där jobbet men jag antar att man tar vad man får. Man kan inte vara kräsen om man vill ha pengar. Livet är inte alltid en dans på rosor. Just nu har jag en hemtenta som ligger och trycker och som jag av någon anledning har väldigt svårt att ta itu med. Kanske för att jag missat nästintill alla föreläsningar och känner mej väldigt utanför själva ämnet. Känns väldigt jobbigt att ta tag i det nu och läsa in all litteratur och dessutom skriva den. Nej, min skolmotivation ligger på minus sidan när det gäller skolan. Helst skulle jag vilja slippa allt som har med skola och arbete att göra. Jag vill inte jobba inom sjukvården men kan knappt få annat eftersom jag inte har någon utbildning. Och plugga tar himla lång tid och jag måste dessutom jobba samtidigt. Nej, någon som har tips om hur man bäst producerar barn? Då ska jag producera en miljon och vara hemma och agera mejeri i många år framöver.

I helgen blir det Dalarna trots att jag egentligen absolut inte borde åka. Borde vara hemma och plugga men jag har inte varit hemma på år och dar känns det som. Dags att åka dit alltså :) Jenita och jim är hemma de oxå.
Det står helt still i mitt huvud nu och jag har inget vettigt att skriva. Så nu slutar jag och går ut på en promenad.

Kommentarer
Postat av: ottilia :)

ja, hoppas ni kommer :) känns som år och dar sen sist.

2008-05-15 @ 20:04:02
Postat av: Tanita.

Jag tror jag har en idè hur ni kan fixa barn ;) Ja, kom hit för bövelen och dissa skiten. Nyt ei jakseta enää ollenkaa!

2008-05-15 @ 20:34:58
Postat av: Henna

Det låter jobbit detdär med skola.. Stressiigt värre. Hoppas det löser sig :)

2008-05-15 @ 20:38:24
Postat av: tarja

Eftersom jag är inne i samma bransch som du och känner ett visst ansvar för lärarstudenter så kan jag tipsa om att läsa in andras uppsatser om det ämne som du söker. Du vet säkert hur du ska söka. Det kan ge en massa vinklar och tips. Gör så själv när jag ska komma igång med skrivandet. Sen gäller det att bar komma igång och skriva på om allt möjligt för då slappnar man av och kommer in på rätt spår efter ett par sidor. Då är det bara att kasta de två först sidorna kanske...

Postat av: Jessica

Det var fina bilder! :)
Lycka till med pluggandet!

2008-05-21 @ 20:57:56
URL: http://jessicamedp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback