Vi får se...

Sitter hemma och hade tänkt plugga hela dagen. Men skit oxå. Har man en alldeles för bra bok som man just håller på att läsa och som man bara inte kan slita sig ifrån blir det hirmu svårt att plugga. Ja, ja. får ta det en annan dag helt enkelt. Ikväll är det dags för gympa igen. Idag känns det som om jag inte har någon lust men jag måste. Dessutom, ovanpå all elände så är det intensiv gympa, vilket betyder att jag har blodsmak i munnen efter typ halva och i slutet ligger i ett hörn och kippar efter andan. Mindre roligt men väldigt nyttigt :)

Gårdagen tillbringades i skolan och hos jenita. Jenita och jimppe hade köpt soffa och fotöljer och det var väldigt jätte mysigt i deras lägenhet. Nu när dom har vardagsrum och allt. För övrigt hade hon gjort super god smörgåstårta som hon bjöd på plus en massa marängsvisch så gympa känns ganska aktuellt.

Det känns hela tiden som om jag väntar på någonting. Men vad kan det vara som jag väntar på?
TAnita skrev tidigare i sin blogg att hon delade in sitt liv i jaksoja. Jag känner så väl igen det. Det gjorde jag oxå, i sex hela år. Man levde livet ett tag i taget. Man tänkte aldrig längre än till jaksos slut. Livet var bekvämt så. Det gick fort och man hade alltid nåt att vänta på. Man väntade på en massa saker. Lov från skolan, tillfällen man skulle se ipu, förlovningen, bröllopet, studenten.. Hela tiden var det någonting......Det är det som fattas mej tror jag. Jag har inget att vänta på. När tar den här jakso slut? När jag dör? Det känns konstigt att tänka så. Egentligen känns det ganska hopplöst. CAn somebody create some jaksos till mej?

Kommentarer
Postat av: neena

florida är väl en jakso?

2008-03-05 @ 16:31:54
Postat av: Henna

Det är de små vardagliga tingen som gör livet så värdefullt ;) Tänk en dag framåt? :D Det försäker jag göra :p

2008-03-05 @ 16:49:08
Postat av: Tanita.

ja det är faktiskt ganska bra emellanåt, att ha nåt att sträva efter. Jag har hållt på såhär i snart 5 år. Och har fortfarande ett bra tag kvar :s Men ja Pip, Florida är apsolut en jakso!

2008-03-05 @ 17:50:42
Postat av: Teija

Jag kor ocksa i jakso stil. Nar jag gick i skolan var alltid tiden fram till n tenta en jakso. Sen kunde man pusta ut nagra fa dagar tills det var dags att borja stressa over nasta. Men ja, Florida ar en bra jakso. Vilket datum anlander ni?? Jag vantar redan, ungarna med!!

2008-03-06 @ 19:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback