Puckade människor

Metro (2008-03-03)

Barnbidrag borde ges för max två barn

Jag håller fullständigt med "En som barnbegrängsat sig" (26/2).
Jag tycker att man borde slopa flerbarnstillägget och få barnbidrag för max två barn. Vill man ha fler ska man bekosta det själv. Barn ärver faktiskt barnvagn, kläder och skor av varandra. Dock inte blöjor, men något borde man få bekosta själv. En barnfamilj på tio barn kan verkligen håva in pengar i form av tio barnbidrag och flerbarnstillägg. Vid (sken)separation har de då tio underhållsbidrag samt bostadsbidrag. Det är svårt att kolla upp alla som fuskar. Därför tycker jag att det här är en bra lösning. Trots att de får så mycket i bidrag slösar de det intepå sina barn. Jag känner till flera sådana fall. Jag slösar på mina två barn mer än de slösar på sna tio barn. Jag är arbetslös och har inte gott om pengar, men det jag har går till mina barn, och jag gömmer inte undan pengar i madrassen.
Natali

ANNA MUN KAIKEN KESTÄÄ!!!!
Jag har följt Metros insändares diskussioner om barnbidrag ett tag nu och jag inte för mitt liv förstå vad de här människorna tror. Hur kan de ens i sin vildaste fantasi tro, att man kan bli rik på barnbidrag???????????????
Hur kan en människa inbilla sej att bara för att man får flerbarnstillägg blir man rik?
Som den här Natali. Hon är arbetslös och lever med andra ord förmodligen på A-kassa. Där, om något, rör det sej om fusk hit och dit. Hur har hon mage, att anklaga människor för skenseparationer för att få mer pengar? Som om någon skaffar sej tio barn för att få en heeeeel massa pengar och sen dessutom planerar en skenseparation för att få in meeeeeeeeeeeer av den hiskeliga summa som barnbidraget består av?
Kära Natali, har inte du förstått att barn inte behöver materiella ting? Det spelar ingen roll hur mycket du köper äckliga fula prylar till dina barn. Ett barn uppskattar mer en gemensam resa t ex. OCH för att ha råd med det, måste du kanske stoppa lite pengar i madrassen som du tar fram senare. Du kan inte köpa tid med saker!

För några veckor sedan var det även en annan som skrev att hon har en flicka på två år och att hon är det bästa som hänt henne. MEN hon hade varit vettig och fixat en fin lägenhet, bra karriär och mycket pengar INNAN hon skaffade barn till skillnad från nutidens människor. Dessutom så skulle hon inte ha fler barn eftersom världen redan är överbefolkad. Hon tyckte att man skulle förbjuda människor från att skaffa fler barn är ett och aspolut INTe uppmuntra till fler med hjälp av barnbidrag och framförallt inte flerbarnstillägg?

Jag skulle ha så mycket att säga till om inom detta ämne men jag försöker hejda mig här. Men jag känner hur det bubblar inom mig.

Förbannade idioter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Ottilia

Jag säger då också: Förbannade idioter!!!!!!!

2008-03-03 @ 15:57:42
Postat av: Tanita.

Förbannade äggheads! Du- jag kämpar inte alls i onödan! Nu ska du vara alldeles alldeles tyst.

2008-03-03 @ 16:14:35
Postat av: Fiia

:@ Vad arg man blir... våra föräldrar är ju trots allt sååååå rika för vi får ju så mkt barnbidrag osv.. fattar inte folk att det faktiskt kostar att ha barn? :O :D ihan hulluja>!

2008-03-03 @ 17:36:52
Postat av: teija

jag tanker inte ens ge mig in i debatten. det finns ju sadana bland troende som gor allt for att vrida ur varje droppe som bara gar nar det galler bidrag. Ne, jag vill inte ens borja. MEN KOM IN PA MSN OCH SAG OM DU SKA KOMMA OCH HALSA PA!!!!

2008-03-03 @ 20:15:18
Postat av: Tildaa

Vad tror dom, dom måste ju ha en skruv lös, minst!
Håller med dej, go sistäh, vi är förbannade tillsammans!! :)haha

2008-03-03 @ 22:01:39
Postat av: Helena

aarh vad arg jag blir!! vilka puckon det finns! >=O

2008-03-04 @ 16:34:47
Postat av: Saara

usch va jag blir arg!! Grrrrrrrr.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback