DEt var en gång...

Det var vääääääldigt länge sedan som jag satt framför datorn och skrev ett inlägg. Jag tröstar mej med at ingen annan typ heller gör det och dessutom så har våran internet börjat strejka. Fattar inte vad det är med den. Ringde till comhem i över en halv timme och de försökte hjälpa mej. till slut påstod han att det beror på våran dator. Klart jag trodde på det, TILLS tanita kom med sin laptop och vi insåg att vårat internet funkade inte på hennes dator heller. Men andra ord så är det fel åp comhem OCH det suger att betala för nåt vi inte  kunnat använda på veckor.  Nu sitter jag här i Hallunda bibliotek och skriver på deras drop-in dator. Ibland är biblor bra att ha.

Annars är allt som vanligt. Jag har slutat skolan. Eller jaaa, nästan i a f skulle man kanske kunna säga då. En tenta har jag egentligen kvar men jag har verkligen ingen motivation till att göra den. Vad ska jag göra? Orkar verklgen inte ta mig i kragen. Jobbar gör jag oxå vilket  inte gör saken ett dugg bättre. Jag är inte för det här med att jobba och plugga samtidigt. Som idag tex, jag har jobbat hela dagen och så ska jag MUKA orka göra en massa tenta idag? Nej, fy vad tungt det känns. Jag vet inte hur jag ska lösa mitt dilemma. Känns allmännt jobbigt. Kanske tar och skiter i det. Bara sådär. Ångest. Verkligen ångest. Helst som om jag ändå inte ska fortsätta plugga i höst. Jag ska nog ta ett halvår och fundera på vad jag verkligen vill plugga. Känns lite onödigt att studera nåt som man kanske ändå inet vill. Helst med tanke på att utbildningen är 5,5 år lång. men om jag itne pluggar det här, vad sjutton ska jag då plugga? Socionom? syrra? narkossyrra kanske? Vet man någonsin på riktigt vad man vill göra. Jag tycker om att plugga och jag vill plugga, men vad????

Apropå jobba idag. Allt kändes som om det gick fel. Inget gick som det ska. Och mer bajs på en och samma dag har jag inte sett i hela mitt liv tror jag. Dagen började med att en typs Stomi (bajspåse) gick sönder i sängen och det var en enda stor pool av.... Dagen fortsatte med en typ som gjorde ett meeeega stort AAAAAA. Dessutom tömde jag stomin och då kändes det som om magen vänder sej ut och in snart om inte jag slipper se ba-a-a efter det här. Fy bubblan. Inte alls kul. jobbig dag har det varit idag och mitt tålamod har varit på ordentlig prövning hela dagen. OCH NU SKA JAG ORKA TÄNKA PÅ SKOOOOLA?! Nej, fy bubblan x hundra! Nya tag tills imorgon då jag jobbar kväll.

Alla som vill veta vad jag gjort i helgen kan läsa jenitas blogg på jenitaatinej.blogg.se :) så slipper jag skriva allt som jenita redan knapprat ner.

Snart åker vi till finland. 25 dagbåt. Vilka åker samtidigt som vi? Ska bli himlans roligt att åka dit eftersom att jag inte varit till gfinland på år och dar. Det har aldrig varit så här långt mellanrum. I a f inte på sju år. Könstigt. Nej, nu ska jag sluta svamla och avsluta.

Håll till godo med den här uppdateringen för det kan dröja till nästa.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Pirk, om du orkar med skolan så kanske du till slut slipper dessa stomipåsar... =) Kämpa på.

2008-06-16 @ 18:18:23
Postat av: eva

tänkte precis samma sak som tanja, att det om nåt kunde vara nåt som borde få dig att orka med skolan...=)

2008-06-16 @ 21:25:35
Postat av: tarja

Stomipåsarna och diarreerna och äcklet och päcklet blir då goda minnen som man kan skratta åt när man träffar gamla arbetskamrater. "Minns du när..."

2008-06-18 @ 10:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback