!!!

Nu sitter jag här på biblioteket igen. Ledig dag idag så nu fördriver jag tiden här eftersom jag itne har någon internet hemma. Dessutom kom comhems räkning idag och det känns lite surt att betala för något som ändå inte har fungerat på bra länge. Men hit ska man tydligen gå om man vill höja sitt självförtroende. Vissa gubbar är bara för otroliga.

Jag satte mej vid ett bord för att bläddra lite i en bok när en gubbe gick förbi. Det ttog inte lång tid innan han var tillbaka igen och ställde sig alldeles alldeles jätte nära mig. Så frågade han "Läser du konst?" Ööö... nej. Jag läser inte konst. Jag läser en bok om kvinnor i Africa. "Angels in Africa" Han titta på mig och sa lite lagomt sliskigt "Du, du är en ängel i sverige!" Jag tackade och fortsatte titta ner i min bok och vägrade ta någon notisa om honom. Han bara stod där. Ahdistava. Till slut sa han "Man blir påverkad av dig." Jag log lite men fortsatte dissa. Till slut så önskade han mig trevlig helg och gick iväg. Man kan ju inte annat än undra vad man blir påverkad av? En tjej på 21 bast, SS (=SuoraanSängystä), med mjukisbyxor, Ipus t-shirt strlk L köpt från USA (dvs att den är suuuuuper stor. Håret är verkligen SS.

Hur gick det med min hemtenta då? Ja, jag gjorde den på ungefär en timme eller nåt och lämnade in den. Så vi får se om den går igenom. Jag känner mej väldigt tveksam men jag försöker lita på min tur. Jag är en lumppu, jag vet.
Men nu är skolan slut igen då. Tänk om man vore liten och alla hade ledigt. Som på den gamla goda tiden då jag och Ila hängde varje dag. Den tiden då vi kunde cykla och cykla dagarna i ända så att när vi kom hem haed vi bruna ränder längst ner på ryggen eftersom tröjan åkt upp när man cyklat framåtböjd. DEn tiden då jag och Ila var galna. Samlade tutar från bilar och rickerade bokstavligen talat livet för det. Och som när vi headbängade på cyklar så att jag gjorde en volt överstyret ner i diket. Jag skulle kunna räkna upp i all evighet allt kul vi har gjort. Men nu har jag itne tid och måste skuta för tiden tar slut på datorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback