Pauser måste man ha

Pauser måste man ha när man försöker leka duktig och aktiv och plugga en hel massa. Blä vad det är tråkigt med plugga. Hu rkunde jag tro att det skulle vara roligt med prov och dylikt? När man jobbar vill man plugga, och tvärtom:) Apropå jobb! Jag måste söka sommarjobb! Glunks! Vill inte söka jobb. Håller med Anneli i hennes inlägg om jobbsökande. Det är inte så farligt att jobba. Det jobbigaste är att söka. Dubbel Glunks! Jag som hade planerat att jag skulle bli gravid så att jag kunde studera första terminen men sen vara mammaledig sommaren. Men det bir inte alltid som man planerar. Här är jag fortfarande icke gravid och mammaledigheten utom räckhåll! :)OCH fem och ett hals års plugg framför mej.

Förresten, är det någon som har tips om hur man pluggar effektivast till tenta? Jag är helt värdelös på att pöugga. HAr ju knappt aldrig gjort det under mina tjugoett år.

Förresten, jag fyller 22 år i sommar! Det är nästan närmare 50 än 0. Ångestframkallande det där med ålder. Jag känner mej inte alls som om jag skulle vara vuxen. Men vid den här åldern så borde man väl vara det, eller?
Och Essi fyllde 24 förra veckan. Minns när du var liten, typ 17, 18!!! Tiden går så hiskeligt fort.

Slut med fjanterier och åter till skolböckerna!

Kommentarer
Postat av: Fiia

5,5 år?? vad i hela friden? Skulle inte du bli svenskalärare? :O

Postat av: Essi

Jag minns KNAPPT att jag varit SÅ liten ;) men det kanske beror på att jag är i den åldern då man börjar glömma saker och ting. Vet du varför du har börjat att älska träna igen? joo för att då får du ingen ångest över att du inte pluggar! inför stora tentor har man plötsligt grym lust att städa hela lägenheten, eller ut på enormt långa promenader för man intalar sig själv att det får man göra istället för att plugga. lycka till med tentan! krameli kram

2008-02-12 @ 17:24:44
Postat av: teija

Jag ar lika vardelos som du pa att plugga. Vad ar det du pluggar for kurs nu?? Men kul att du bloggar. Lyser upp mina dagar!! (JAAAA faktiskt, det kan bli ljusare. Skit daligt vader!!!!)

2008-02-12 @ 17:42:33
Postat av: tanita.

Plugga? ja usch ja. sånt hatar vi. Föresten, kan inte du skicka e-mail eller telefonnr till dedär finska hemtjänsten så jag kan plinga och höra om sommarjobb? Skulle vara jätte snällt, ångest ångest ångest. Vet inte riktigt vart jag ska börja. Vet ju ingenting om Vart jag söker jobb när jag kollar i stockholm - tänk om jag hamnar nånstans i bro eller helt åt skogen? suck. Pusuja kuitenki.

2008-02-12 @ 20:01:42
Postat av: Anonym

22 år är nog endå närmare 0 än 50...?

2008-02-18 @ 08:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback