Mä tuun hulluks

Man blir ju galen för mindre när man bara sitter hemma och ska försöka plugga. Känns som om min hjärna har blivit överhettad och vägrar släppa in mer information. Känns som att vad jag än läser så åker det in ena vägen och kommr ut andra vägen lika snabbt. No voihan pyllymato. Men det är jag själv som har försatt mej i den här situationen. Det var jag som ville ha hjärn-aktivitet efter att ha låtit den gå på tomgång i ett och ett halvt år. Jo tack, nu har jag aktivitet så det räcker. För låååång tid framöver! :)

Var ju som sagt på dagen hemma hos katta en sväng för att lätta på trycket (i hjärnan :) ). Men nu är jag hemma igen och har hunnit plugga ett bra tag igen. Ipu åkte iväg för att åka skridskor. BAra bra så att jag kan plugga. Av någon anledning blir det inte av när Ipu är hemma. I samma veva så ringde Anns om vi vill åka med till Stan för en fika. Och jaa, det vore ju super mysigt. Men hur blir det med mitt pluggande då? Jag hinner ju imorgon, innan tentan. ;) eller näe, det kanske jag inte gör.... burp på läxor!
Imorgon är det helg och det ska bli så himla skönt. Mä en kestä! Livet leker då oavsett om jag klarar tentan eller inte. Har i a f fått den ur världen för en stund i sånna fall. Synd att jag är en sån perfektionist när det gäller sådant. Om jag inte klarar den VET jag att min motivation sjunker ner till 0,0. Ska försöka låta bli att tänka på det nu. Känns bättre så.

Just nu känns det som om jag inte har så mycket annat skriva om än att beklaga mej över min tenta och mitt pluggande. Förklaringen kan ju vara den att jag inte hunnit göra så mycket annat den här veckan. Känns helt sjukt att det redan är fredag imorgon. Har redan en vecka gått sen vi åkte till Dalarna?

En sak till om tentan. Det blir en essäfråga och man måste skriva för hand. Finns det nå värre? Det tar så oerhört lång tid, det är så klumpigt och jag får ont i handen. Jag håller i pennan helt fel vilket gör att när jag skriver mycket blir min hand helt slut och jag får skrivkramp. (Jag vill bo i en svamp annars får jag kramp). Vad värre är att nu när jag har sparat ut långa naglar (ja, tro det eller ej. men de sticker ut lite nagel övanför fingret :), så tar min anaglar i skinnet hela tiden när jag skriver och det gör förbenat ont. Ska jag bita av dem igen inför tentan imorgon... hmm, tål att tänkas på :D

men nu ska jag gå och plugga.

Tack för mej som är en tråkig skit som bara pluggar och gnäller omet :)

Kommentarer
Postat av: Tanita.

Allt som har med plugg, skola och allt sådant LIKAMED gnäll, tråk och STÖN!

2008-02-14 @ 19:35:08
Postat av: Ottilia

Jag tror banne mig att jag håller pennan likadant som dig, så för mig är det skrivkramp som gäller efter ett halvt A4 ;) Jag har försökt flera gånger att hålla i riktigt men får ju
inget grepp om den då! Usch nej. :)

2008-02-14 @ 20:23:56
Postat av: neena

Det var ett evig gnällande om skolan systrar mina. Gör som jag.. Börja jobba och sjukanmäl er.. Jätte praktiskt och skönt..:)

2008-02-14 @ 22:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback