Hata grammatik! Bara så att ni vet!

Här sitter jag efter en "jobbig" dag. Mycket har hunnits med och snart är det dags för mej att trycka huvudet mot kudden och somna. Hoppas bara att jag kan somna. Har haft en del problem med det de senaste dagarna. Men jag vet ju anledningen men kan inte göra nånting åt det. Jobbigt dilemma! Dagen idag började med en aktiv skoldag. Hade seminarium om ordklasser. Nu, gott folk, kan jag lova er att jag minns varför jag avskyr grammatik. Det är så himla svårt och jag känner mej mest förvirrad. Bävar redan inför nästa tenta. Hur ska det gå?

Efter skolan gick jag direkt till Naturhistoriska museet för att gå på cosmonova med en haltande gravid Jenita, en ottilia, en tilda, en hannes och en sanni. Och det var mycket trevligt. Vi såg Deap Sea och Sanni var lite småskraj mest hela tiden :) Men jag tror nog att hon tyckte det var bra till slut i a f. Sen var det dags att tjocka i sig skräpmat.
Klockan hade redan blivit så mycket n'är vi ätit klart att vi styrde kosan hemåt. Jenita och barnen med Pendeltåg mot Haninge och jag med tunnelbanan mot Norsborg. Men tror ni jag åkte hem och andades ut. Nääädå. Raka spåret hem till Johanna och Mikko. Så nu har jag fått min bok, Tack så himla mycket Erika :)
Kesken kaiken så ringde en Kai från USA att han är i Stockholm och skulle behöva nånstans att sova. (Det var lite komplicerat så orkar inte ta allt här). Snäll som jag är fixade jag så att han kom till Flemingsberg och ska sova hos Kataiset där. Så varsegod Johanna :)

Nu är jag hemma och ipu sitter och läser en massa viktiga papper och påstår att jag slarvar. Jag har aldrig hört på maken. Jag har aldrig slarvat i hela mitt liv :) Förresten är det väldigt trevligt när småsyskonen är här. Det är alltid trevligt när någon "utomstående" kommer och hälsar på. Man ser allt med nya ögon.

Nu ska här sovas. Dags för grammatik imorgon igen :(

Kommentarer
Postat av: Mike er

Kul att hora fran dig! Maste bekanna att jag ocksa luslaser bloggar lite har och var.. Men roligt ar det!

2008-02-26 @ 04:37:05
Postat av: teija

hahahahahaaa hahahahahaaa tycker inte ett dugg synd bom dig. INGEN bryddesig nar jag klagade pa engelska grammatiken sa nu ar jag bara skadeglad!! ok da, det ar synd om dig. jag hatar ocksa grammatik om det nu ar till nagon trost. Pluuga hart!!

2008-02-26 @ 18:22:24
Postat av: Tanita.

Ni verkar ha riktigt trevligt där med barnaskaran. Men du klarar grammatiken ska du se, livet går vidare efter d ;) Jag är ingen bra som tröstare men det tar alltid slut nångång.. det är ALLTID något, heh.

2008-02-27 @ 00:37:07
Postat av: tilda

Tackar så hemskt för alla dagar, ni har givit oss en massa minnesvärda dagar. puss och kram och hälsa alla!

2008-02-27 @ 18:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback