augusti den 4

Är sommaren verkligen över? Den har ju knappt börjat än. Nää, förhoppningsvis har vi en del värme kvar att vänta. Just nu ser det dock inte alls ljust ut. Utehar himlen öppnat sej och det bara öser ner och åskan bullrar. Jag älskar åska. Blixtra och dundra. Det ger en så mysig känsla och man har lust att bara krypa ihop vira en filt över sej, dricka te och läsa en bra bok. Synd bara att jag inte tycker om te. Det tar bort en hel del av det mysiga. Apropå mysigt så skulle jag väldigt gärna vilja åka till Irland. Jag har en fantasi om hur det är och ser ut. Hur det smyger tomtar bakom varje sten och om hur älvorna dansar på åkrarna. Jag ser framför mig hur andar driver omkring runt ruiner från gamla byggnader och näcken sitter på en sten vid sidan av bäcken. Vem vill följa med mig?

Som en person påpekade på sin blogg så har rubriken So long fått stå först alldeles för länge och det är dags att stimulera sin hjärna och tänka på annat än vem som står på tur att läggas i säng och vem som behöver blöjbyte. Det har jag ägnat min sommar åt och kommer förmodligen fortsätta i samma bana hela hösten. Konstigt nog trivs jag mycket bra på mitt jobbb och det gör inget alls att jag jobbade 140 timmar på mindre än tre veckor i juli eller att jag jobbade 26 timmar på två dagarn förra veckan. Fast det förstås, det är ju kanske inget framtidsyrke direkt. Men för tillfället duger det bra och jag njuter av tanken på att när lönedagen är inne kirrar det även i min kassa.

Nu ska jag ta mig i kragen och gå och diska i köket. Inte direkt någon favoritsysselsättning men ett tråkigt måste.
Jag ska försöka mej på att uppdatera lite mer ofta men ni vet, det är ju sommar...

Kommentarer
Postat av: tarja

ett tag trodde jag att jag läste nån annans blogg för du har ju inte blivit småbarnsmorsa än men som sagt, vad är det för skillnad på gamlingar och småbarn...?

2008-08-04 @ 21:02:23
Postat av: eva

kul med uppdat! Tänk att i dom flesta yrkena så hjälper man andra människor... På nåt sätt i alla fall. Kanske inte om man är astronaut eller idrottare? Då kanske man hjälper sig själv mest. Men inom många andra jobb i alla fall :).

2008-08-04 @ 22:25:14
Postat av: tarja

ska du med till skålsjögården? Det är andra unga damer med och ni är välkomna att komma och lära oss/lära av oss lite mer mogna kvinnor... välkommen. programmet hittar du i min blogg...

2008-08-11 @ 07:14:03
Postat av: Henna

Grattis Pirre:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback