stressmoment

Kraaaft, ge mej kraaft.... JObbig delkurs det här skulle man milt sagt kunna säga. Känner hur stressmolnet med prestationsångest ligger över mej hela tiden och hotar att attackera mej och göra mej till ett enda nervvrak.
Hur kan jag ha glömt så här totalt hur man skriver texter? DEt var väl ändå inte så länge sen jag gick i skolan. Vandrade korridorerna fram i lugnetgymnasiet. Varför känns det som om det var så himla lätt? Är det för att tiden förgyller alla minnen eller var det verkligen det? För jag kan aldrig tro att jag kommer tycka den här kursen var enkel. På något mirakulöst sätt har jag lyckats ta mej igenom alla tentor hittills och även alla inlämninguppgifter och konstigt nog med helt acceptabla resultat. Det är konstigt det här med texter. Och med skola.

Vad ska jag göra i höst gott folk? Kan någon hjälpa mig? Måste välja om jag ska fortsätta skolan och om jag ska fortsätta, så med vilket ämne? Jag har en känsla i maggropen att jag inte vill fortsätta samtidigt som jag vet att jag kommer bara kunna få sådana jobb som jag inte vill ha om jag inte har någon utbildning. Men vad vill jag ha för jobb då? Jag har en mycket stark känsla att det inte är läraryrket som passar mej trots allt. Borde jag kanske sluta plugga då om det inte är vad jag vill? Varför finns det alltid frågor?

Annars händer det inte så mycket speciellt här. Vi har inte varit till Dalarna på år och dar så i helgen kommer vi. Ska bli så himla skönt att andas ut lite. Storstan tar på krafterna. Livet rullar på. Har varit lite småsjuk den här veckan men idag tror jag att jag vågar mej på ett gympapass. Så himla skönt har det varit att vara lite sjuk så att man inte kunnat gympa. Gympa är roligt och nyttigt och bra och allt det där, men... Alltid orkar man bara inte.
Igår var jag till Finska ambassaden för att fixa ett nytt pass. Så nu närmar det sej med hejdundrande fart. Ska bli så himla skönt. Florida väntar.



Bild från polisets register.



Ordning och reda. Strumpor på fredag.

Kommentarer
Postat av: teija

Skoj att höra från dig!! Visst är det jobbigt när man inte riktigt vet vad man vill?? Men jag är på precis samma linje som du att jag måste ha utbildning för jag vill inte sitta i kassan på ica eller jobba på hemtjänsten. Apropå din kommentar till mig för ett bra tag sen. Mitt inlägg var inte en hint till er. Om jag tycker att ni är dryga så säger jag det, om ni inte kan bestämma så bestämmer jag åt er!! Lätt va??? Nej det ska bara bli så himlans skoj att få ha er här!! Bara att kunna sitta ute vid poolen efter att ungarna lagt sig oh äta glass och prata skit!!! Vi väntar!!!!! kram.

2008-04-02 @ 14:36:51
Postat av: Henna

Voi reppis hade du herpes på kortet? Underbart detdär med herpes. Välkomna till Dalarna!

2008-04-03 @ 14:30:29
Postat av: Ottilia

Kom hit och andas ut bland traktorer & koskit med oss :)

2008-04-04 @ 18:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback