snabbupdate

en snabb uppdatering såhär innan föreläsningen börjar. Jag måste bara tala om för er hur underbart väder det är. det är varmt och en massa blommor överallt på universitetsområdet. I a f nästan överallt. Studentlivet är så speciellt på våren. Alla kryper fram ur sina dammiga klassrum och tar över varenda lediga yta ute på gården. Man blir bara av att titta ut genom fönstret. Men tyvärr hinner jag inte ut och jnuta för börjar föreläsningen om fem min.

Idag ska vi åka hem. sista gången innan vi åker iväg och sista gången innan jenita pluppar fram sin krabat. Konstigt det där. gravid kan man ju vara men INTE mammma. Det är så konstigt att ena dagen går man runt med en kula på magen och ingen bebis. Helt plötsligt har man en bebis men ingen kula. eller jooo, kulan har man nog ändå ett tag framöver. konstigt det känns när alla kompisar är gravida och på suvarit kommer alla komma med vagnar. en del kommer till och med ha tvillingvagnar. Galet det där. ellu har två barn och hon gifte sej samma dag som jag! Glunks. Men det förstås, jag kunde ha haft tre. Åtminstone två om det hade gått annorlunda. Trots allt känns det bra att inte vara tvåbarnsmor. kan inte tänka mig in i den rollen hur mycket jag än försöker.

igår var jag hos johanna och mikko. det var mycket trevligt. Det måste vi göra oftare :) Jag har varit alldeles för lite med johanna. johanna med kulan. Hon är bra hon :)

nej nu lär jag kila. konstigt inlägg det här.

Kommentarer
Postat av: teija

om det vill sig riktigt illa, some med lillmoster sa blir det BADE baby och Kula. Det du!

2008-04-18 @ 14:01:14
Postat av: Tanja

Hah, jag känner också igen det där med både bebbe OCH kula. Och jag säger dig: kulan är inte kul efter att den varit en "riktig" kula. Du förstår väl?

Jag säger bara; NJUT av den tiden ni får vara bara ni två. Det andra, alltså barn, hinner ni med sen om det vill sig så, (säger en med erfarenhet och längtar tillbaka till den ´gamla goda tiden vissa dar. Ja, som idag tex..... =))

Man ä´ful allri nöjd.

2008-04-18 @ 22:33:38
Postat av: tarja

Vet du vad? När du blir klar med studierna så kommer du på att livet var som lättast när man studerade. Det är mycket jobbigare att jobba. Som studerande har vi egen tid som vi kan disponera ganska fritt. I alla fall ganska mycket. Det gäller bara att vara disciplinerad som du upptäckt! När du börjar jobba sen så är det ett års jobb och semester i fem veckor (vissa undantag för lärare men i princip) jobba ett år, semester igen osv. Så håller dte på resten av livet. I princip.

2008-04-21 @ 12:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback