onödigt så in i norden

Fy vilken onödig resa jag gjorde nyss. Fick meddelande från synoptik att mina linser kommit så jag bestämde mej för att åka dit och hämta dom med en gång. Sagt och gjort. Skippade allt vad promenader och gick till T-banan. Skärholmen ligger en kvarts resa från Norsborg med T-bana. Väl framme så visar det sej att mitt kort inte fungera. Bajs. Kunde inte betala med kortet och inte ta ut pengar trots att det borde finnas några hundralappar på kortet.
Aja, jag fortsatte irra runt i köpcentret när jag ändå tagit mej ända dit. Provade en massa byxor och insåg att min rumpa är grymt oformad och att jag inte kunde få på mej nära på samma storlek som förut. Deprimerande. Till slut slutade jag mitt fönstershoppande och åkte hem. På T-banan tittar jag i min väska och inser att jag tagit ipus bankkort igår och stoppat i min egen väska. OCH DET KOM JAG PÅ DÅ FÖRENS! När det redan var försent. Så det sket sej. Här sitter jag nu hemma och väntar på att maten ska bli klar. Jenita och Jimppe kommer och hämtar upp oss om en 45 minuter och sen är det dags för DALARNA :)

Että se siitä sitten. Paladeisöns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback