Natt-tankar

"här sitter jag och tänker,
det kan du väl förstå..."

Mina ögon tittar i kors och det känns som om jag inte vill annat än lägga mig ner i min säng och sooova. Idag fick jag en smärre kollaps. Jag känner mig så stressad. Ni vet det där med Många bäckar små... Så när Ipu påstod att jag lämnat kylskåpsdörren öppen på morgonen IGEN bröt jag ihop. (Jag tänker aldrig erkänna att det kan ha varit jag)
Tur att vi åker bort snart. Semestern kunde inte komma mer lägligt. Fast det förstås, semestern är ju en av orsakerna till mitt stress och till dagens kollaps. Vore det inte för den så skulle det inte kännas någonstans att betala tillbaka 1000kr skatt. Vore det inte för den skulle jag inte känna ångest varje gång jag tittar på mitt schema och inser hur många seminarier och föreläsningar jag kommer missa. Men vore det inte för skulle jag inte ha någonting att se framemot. Eller jo kanske, men inte något så roligt :)

Idag har det varit en bra dag trots allt. Träffade Catya över en fika på John Chris. Catya är det alltid roligt att träffa och man har alltid en massa att tala om. Pappa minns du hur galen du kunde bli då jag pratade med Catya i timmar? Fast hon åkt hem till Stockholm bara tre timmar tidigare? (För på den tiden, då vi pratade som mest, var det dyrt att ringa till mobiltelefon. Då fick man snällt vänta tills Catya hunnit ända hem till Ekerö innan man slog en pling). Tiderna förändras. Tiden går så fort. Ibland glömmer jag att jag faktiskt snart fyller 22. 22? För bara något år sedan tyckte jag att de som var 22 var gamla! Som Heidi sa igår då vi pratade om någon "Ja men hon är ju ganska gammal ändå. Typ 23-24". Men Heidi gumman, DU är 23!

Och vet ni. Om vi ska åka till Thailand om fem år då är:
Jag 27
Jenita 26
Tanita 24
Ossian 23
Olliver 21
Ottilia 19
Tilda 17
Hannes 15
och minstingen
Sanni 13
Hugaligen vad läskigt!

Nu kallar sängen och jag slutar filosofera.



Kommentarer
Postat av: Tanita.

Visst är d lite småjobbigt o ha åldersnoja redan vid 20 års ålder?! Voi veljet liksom ku aika vaa säntäilee eteenpäin! huomenna kouluun taas, skola är inte kul Pip, eller hur inte!!Gonatt och uppdatera mera, så ska du få mig i lera ;)

2008-04-10 @ 00:00:50
Postat av: Fiia

Okej vad bra:) Blev lite orolig att vi ska trängas på lilla ry:D Vi ska verkligen ha kul, och verkligen skönt att jag inte är den enda nybörjaren:D

2008-04-10 @ 09:09:39
Postat av: neena

minä 27 ja 5 pennun äiti ja elämä edessä, ( takana?) jos tätä tahtia jatkuu! :)

2008-04-10 @ 10:18:38
Postat av: anneli

trösta dig med att vesa fick en större räkning, han ska betala tillbaka över 7000! inte speciellt kul överraskning.:S

2008-04-10 @ 11:05:33
Postat av: oTTILIA

y bubblan va lärrigt...

2008-04-10 @ 17:03:53
Postat av: Martina

ousch, o jag är 25.. tycker jag är gammal redan! vad läskigt o tänka så.. syrran är isf 20 (!) o brorsan ska fylla 12.. fy fasen!

2008-04-17 @ 15:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback