kuulumisia

Alla sova, tyst det ar i huset. tyyyyyyst i huset.

Som sagt, klockan ar inte mer an tolv och alla ligger deckade. Alla utom jag och min man som sitter pa toa tror jag.
Jag tankte skriva en kort uppdatering for att ni ska veta att vi kommit fram. For alla er som pa ngot satt lyckats missa det sa ar vi i Florida. Anlande igar natt efter en mycket mycket lang resa som var otroligt jobbig. Saga vad man vill men resa med smabarn en sadar lang stracka och med sa stor tidsskillnad ar ju ingen hitt. Fast Tanja sager att det gick valdigt bra sa ar det nog inget jag ska ge mej in pa om jag far barn. Eller sa ar det kanske sa att jag inte ar van vid barn. Det var ett tag sen jag ahde med smavarelser att gora.

idag har inte gjorts sa mycket. varit till stranden och badat i de enorma vagorna. det var nastan lite laskigt mot slutet for vagorna blev hooooga. Varmt har det varit fastan lite molnigt fran och till. Imorgon hoppas vi pa en molnfri dag. Kvallen tillbringades hemma hos Kestis. Framat atta pa kvallen gick jag och ipu pa en kvallspromenad langs med stranden. Vi hittadae en halvt uppaten dod jatteskldpadda. Det var redan lite skymning och vi stod bojda over den och funderade vad det var for nagot. Den luktade apa. Till slut, efter tva bilder, insag vi vad det var. Usch ruttan sager jag. Det ar konstigt hur samma element kan se sa olika ut dagtid och nattetid. Jag pratar om havet. Pa dagen ar havet ljust, blatt nastan gront och ser inbjudande ut med sina stora vagor emd vita toppar. Pa natten ser det ut som en pol av svart vatska som hotar att attackera en med sina jattelika vagor som ryter. Usch. Ar radd for vatten pa natten.

Dagen avslutades med matcer i Nintendo wii. Teijas Nintendo Wii alder slutade pa lite over 60, Tanjas pa 53 och min slutade nog pa 72. Jag har ju sagt att jag ar mogen for min alder :) Tanja gick och lade sig efter att hon somnat med Niilo i knat och kaffekoppen i handen vilket inte ar en sarskillt bra kombination. Niilo blev inte sa glad av den harliga duschen och tanja insag att jetlagen noh spokade i a f. Nu ar det nog dags for mig att lagga mig ixa mutta bilder kommer. Och mamma, jag har en bild speciellt till dej! Hoppas ni har det bra och jaksailette.

Ja viela Jenitalle semmonen juttu att se till att trycka ut ungen snabbast mojligt sa jag hinner hitta nagot gulligt harifran till den. Tsemppia siis sulle :)

Kommentarer
Postat av: jenita

som det ser ut/ känns nu så kommer han/hon stanna inne för all framtid. Inte ett tecken på att den skulle orka pallra sej ut! :) Hälsa alla jätte mycke!! //Kram

2008-04-25 @ 10:14:38
Postat av: ottilia

vilken tur att allt gick bra & att ni lever! :)
kom ihåg att tänka att vädret hinner ändras mycket under två veckor. här hemma i sverige fortsätter solen att skina, men har dock vart lite blåsigt idag. men nyp ALLA kottar från mig & sköt om er alla äldre :)

2008-04-25 @ 15:53:00
Postat av: Tanita.

Va kul att du uppdaterar trots att du är där! Jag vill också dit. Känns så sjukt att Jag av alla människor vet exakt vad du pratar om, dessa enorma höga vågor och mystiska djur! Och promenaderna längst stranden. Aivan ihana asia, prova nångång promenixa nån tidig morgon när solen skiner :) Då känner man verkligen hur livet leker, jag rekommenderar ;) Och tänk att du får promenixa med din man också.. HNälsa alla mycke och ha det så jätte skoj!

2008-04-25 @ 15:57:13
Postat av: tilda

heii , niin kul med en updatering därifrån. erkligen kul!!!

2008-04-25 @ 16:04:01
Postat av: mutsi

Äntligen ett livstecken! Jag har frågat o frågat ungarna om de hört
nåt från er men nej.....
Njut av Florida o den annorlunda naturen..Jag väntar med spänning på vad du fotat åt mej...Kramar till alla där långt borta!!!

2008-04-25 @ 17:52:02
Postat av: Henna

Åh kul
att ni kommit fram! Ha en bra semester :)

2008-04-26 @ 00:01:32
Postat av: annso

niiiice, jag vill också :) ha det bra och kom tillbaka hela! :)

2008-04-26 @ 19:09:20
Postat av: Tanita tikkaram

Du behöver varken kolla efter eller köpa nån väska till mig! ;) Jag fyndade redan idag. Ha det så bra ! Puss

2008-04-28 @ 22:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback