Hur ska jag få motivation?

Varför finns det inte motivation att köpa i affärerna? Tänk vad det vore bra. Om allt man behövde kunde köpas i affärerna. Om man en dag inte har något liv är det bara att gå till närmaste affär och köpa en burk liv. Fast om man tänker efter så skulle det vara ganska orättvist och göra klasskillnaderna ännu större. Då skulle det bara vara de rika som har ett liv och som har motivation till en hel massa roliga saker... men ändå....

Anledningen till att jag sitter här och funderar på så här konstiga saker kallar skolarbete. Har två texter som måste bearbetas till imorgon och jag känner att det är helt omöjligt att komma igång. Hela dagen har bara rusat icäg och jag sitter här fortfarande med mina ursprungversioner framför mej och känner att jag inte orkar ta mig samman och sätta igång. Morgonen började inte alls bra. VAknade av att någon stod och ringde på dörrklockan, bankade på dörren och ryckte i dörrhandtaget. Med hjärtat i halsgropen smyger jag naken sånär som på ett täcke ut i toaletten och tar på mej galsögonen. (Ni som känner mej vet ju att jag är blind utan mina glasögon/linser) Tittar ut genom nyckelhålet och ser två personer stå utanför min dörr. En kvinna och en man. Mannen bankar slår och böjer sig plötsligt ner och tittar ner i mitt brevinkast. Sen tar han upp mobilen och skriker en massa till någon på ett språk jag inte förstod ett ord av.
Fy bubblan, vad det var obehagligt. Kändes itne bra alls att stå där typ naken. Dessutom på våning sju utan nödutgång. För hoppa nerför balkongen känns ju inte som något alternativ. Till slut så slutade dem och drog sig ner igen. Jag tog upp mobilen och ringde Ipu som förbjöd mig att öppna dörren om de kommer tillbaka. Som om jag skulle våga göra det?!?!? Så morgonen gick åt att jag vart vettskrämd varje gång jag hörde något ljud från trapphuset. Glunks! Trodde de skulle försöka göra inbrott minst.

Efter att försökt göra läxor och kommit ungefär halvvägs tog jag på mig jackan och skorna och stack till Katta för en päiväkahvi. Alltid trevligt med sällskap och trevligt umgänge mitt på dagen såhär. kom hem vid en halv fyra och hoppade med ipu som kom hem från jobbet. Vi åkte till ett litet bilmeck som skulle titta på våra däck. (De är inte helt täta) Tyvärr var det sju bilar på kö så vi orkade inte stanna. Så ut på en biltur runt Norsborg, Hallunda och Slagsta. Nu sitter jag här och försöker hitta motivation att börja plugga.

någon som kan sälja lite till mig tack?!

Kommentarer
Postat av: erika

Jag bukar läsa din blogg ibland...

Tänkte bara på det där med motivation... det är svårt! Som allting annat går även plugglivet upp och ner, och motivationen likaså. Det gäller bara att kämpa på och liksom skapa motivation själv! Man måste hitta ett system och planera så som det funkar bäst för en själv. (Det känns som att jag skriver till mig själv!) Något som höjer motivatinen otroligt mycket är bra resultat på tentor och inlämningsuppgifter... (;

2008-04-07 @ 18:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback