Gruppboende

Det här med blogg är bra knepigt. Att man sitter här och skriver om sitt liv som om det vore någon där ute i hela vida världen som bryr sig. Faktum är att folk faktiskt bryr sig. Ivbland kan jag undra varför det är så intressant att läsa om andras liv och om vad andra gör och tänker. Men det är väl nyfikenheten i oss som får oss att läsa bloggar varje dag.
Blogg är en konstig grej. Undrar om den har kommit för att stanna?

Idag har varit en alldeles vanlig dag med ett alldeles vanligt seminarium i skolan. Det enda som inte varit vanligt idag är att jag efter skolan åkte till Tumba för en arbetsintervju på ett gruppboende. Och jobbet är nu mitt. Ekonomin är räddad. (Fia, jag ska jobba på samma ställe som du :) Vi ska ha en rolig sommar på jobbet). Jobbet kändes inte särskillt lockande men vad gör man inte för pengar. Pengar pengar pengar. Varför måste allt jämt kretsa runt pengar?

Snart är den här jobbiga skrivar kursen slut och jag kan andas ut. Det har varit en grymt intensiv kurs med mycket eget arbete och skrivande av texter. Känns underbart när den här är över. Pust!
Nej nu kommer Ipu snart hem och jag tänkte göra lite mat. Men ha det gott allt folk så hörs vi :)

Kommentarer
Postat av: Fiia

kul att du också ska jobba där:)) Vi får helt enkelt göra det kul:D

2008-04-08 @ 18:06:33
Postat av: sari

Grattis till jobbet! En sommar funkar nästan var som helst! Skönt att slippa fundera över den ekonomiska biten iaf!

Postat av: tanita.

Skönt med jobbex. en ångestfaktor avklarad! Halleluja för din del :)

2008-04-09 @ 18:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback