Äntligen klar

Jag börjar känna mig ordentligt hemmastadd här på universitet. Åkte hit imorse klockan nio, gick på en två timmars lektion och runt tolv bänkade mig framför en dator i datasalen. Och här sitter jag än! Sista texten är skriven och inskickad och jag är fri att tänka på annat. Men andra ord kan ni läsa mellan raderna att : Jag har varit RIKTIGT DUKTIG idag! Allt är skrivet och inskickat. det tog bara fem timmar att skriva kursens två sista texter.
Känslan av att ha gjort klart det man ska, och dessutom i tid, är obeskrivlig. Man känner sej så lätt på stegen. Ingenting som tynger ner er. Ingenting att tänka på. Frihet härliga frihet.

Mina strumpor börjar kännas aningen fuktiga i mina skor och jag borde ta mig i kragen och åka hem. Det är bara så himla långt. Det tar emot att gå ut till tunnelbanan när man vet att det tar nästan en timme att åka hem.

Vet ni, idag kan jag läsa min bok som jag inte hunnit läsa på länge pga allt plugg! Härliga tanke.

Kommentarer
Postat av: Tanita.

SÄ OOT Reipas! ei hyvänen aika.

Postat av: Henna

Det vet jag mycket väl. Men jag kan inte göra något åt det nu, så jag kommer INTE att bara ångra mig senare i livet, jag ångrar det redan NU! Tyvärr kan jag inte få mer än IG hur mycket jag är gör i kurserna nu.. :/

2008-04-12 @ 12:53:34
Postat av: Jessica

(Skönt att du blivit klar! Hårt arbete lönar sig då alltid - känns det som!:)
Tack för senaste kommentar; det är sjukt hur stressad man kan bli av skolarbete. Jag har så höga krav på mig själv att jag inte kan avsluta ett arbete förens jag är 100 % nöjd...så lämnar man in arbetet försent och det ger konsekvenser. Patetiskt - men skylla sig själv får man göra!
Hade jag inte varit så stolt så skulle det gått bättre för mig...(referring to your "man kan se det som en välsingnelse och förbannelse")
Och så är det ju =)

Hoppas du haft en bra helj!

2008-04-13 @ 00:41:43
URL: http://jessicamedp.blogg.se
Postat av: Henna

Jag har tre IG varningar. Så inte jättejättefarkigt. Men alldeles för mycket. I ett ämne är det helt klärt fel på läraren eftersom ingen får G i kursen. Jag har förmycket frånvaro på dom andra två och därför :/ Sånt man inte kan göra nåt åt nu, tyvärr. Måste blir bättre på det och har lovat mig själv att gå på lektionerna härdanefter!

2008-04-14 @ 20:57:42
Postat av: Henna

aa jag tackar! Det är inte en och en halv månad kvar, måste lämna in projektet på fredag och PMet imorrn. så jag gör det tills imorrn.. Det andra är det ingen fara med, behöver inte göra nåt.. får betyg ändå om jag lämnar in projektet på fre och om jag får G :)

2008-04-15 @ 12:24:55
Postat av: Henna

Nej nej det visste jag :D Menade bara att det är knappe en vecka kvar å inte en å en halv månad, hade inte vart så mycket panik annars.. Och tackade för peppningarna :p

2008-04-15 @ 18:42:08
Postat av: Teija

ma ootan ja ootan ja ootan pa att ni ska komma hit! Hoppas ni far en bra resa. Det ar ju inte direkt som himmelriket att flyga anda hit trots att man ar ovan molnen! Dan har tagit hela veckan ledigt for han vill minsann ocksa ha skoj medans ni ar har! Vi haller tummarna for perfekt vader och vinst pa lotto! (sa att vi kan shoppa ihjal oss, en av anledningarna jag vill ha er hit!!) puss och kram, skumbanan.

2008-04-16 @ 01:09:19
Postat av: ottilia

jag älskar att vara fri från allt som har med skola att göra! :)

2008-04-16 @ 08:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback