Flåt

jag känner mej som en hemsk människa som har försummat er mina kära där hemma som följer min blogg. (eller i a f följde då när något hände här :( ) Så nu tänkte jag ta mej i kragen och skriva nåonting även om jag känner mej på icke skrivhumör.

Jag har börja mitt nya li. Jag har varit på Elixa går. Dvs jag har jumppa för första gången på.. ja, sen när?
Så nu sitter ja här med en rygg som värker av allt lyftande på jobbet fram och tillbaka. En nacke som är svinond och hård av samma anledning. Och dessutom har ja sjukt ont under sulderbladen.... Det kanske beror på jumpan igår... hmm.... och ikväll blir det innebany. Jag förstår inte själv hur jag ska orka. Men vad gör man inte.

Hjälp, kan någon g mej tips om nåt som går att äta? För mitt nya liv innehåller mat :)

i helgen v vi till mormor och morfars stuga. Alltid lika mysigt att åka dit. Så mycket minnen. Minns du teija hur vi alltid lagade soppa och lekte troll vid den stora kitteln på gården? Och Jenita, minns du våra mugar med My little ponnies? (Jag fick förresten dem och jag skulle ge din till dej. NOSTALGIIIII)Jag var där som sagt med Tiina och fyra yngsta barnen. Det är faktiskt inte ens långt från Jyväskylä till Perho så vi åkte över dagen bara.

Min mormor och morfar. Man ser alla så himla sällan nuförtiden. Jag var odentligt hemma i MAJ sist!!!! Hur har ag överlevit???


Snart kommer vi ju som sagt var dit. Det är med sorg i hjärtat som jag kommer packa alla saker och ge mej av. Finland är ändå ett väldigt mycigt ställe och jag älskar Jyväskylä! (och mina vänner..... :( )

Men jag är på jobbet så måste sluta och gå och snoka igenomhennes receptböcker om det finns nåt som går att äta i dem :) Och hörni, jag ska uppdatera bdb snart... jag ska :)


Kommentarer
Postat av: Tanita.

Det är bra pirre, jag försöker också ta tag i mitt liv igen. Det är på g, sakta men säkert. Det var på tiden att du uppdaterade. Har kollat din blogg 5 ggr om dan, men det har verkligen varit tyst från din sida. Jag förstår att du känner sorg när ni ska flytta, men Pirre, det blir bättre och jag tror ärlig talat inte din sorg är långvarig :) Jag hoppas på det iaf. Ha d bra och tsemppiä sulle! Puss

2007-09-25 @ 15:34:23
Postat av: ottilia

äääh, hur mysigt finland än är så är sverige mysigare. :)

2007-09-25 @ 17:57:00
Postat av: jenita

Assååå naaaaj. Våra my little ppny muggar! jag kommer ihåg dom. Såå väl! :) Vilken var din å vilken var min? åå¨.. jag vill vara liten igen. Själv sitter jag här å ska snart gå å äta mat min man lagat! (!) Sen måste jag plugga. En massa. Funderar på att hoppa av skolan! :) Puss och kram skumbanán! ((D är ganska skoj å bo i sthlm, ganska nära till Finland och hem till dalarna! ;) ))

2007-09-25 @ 17:57:07
Postat av: Anneli

Jag känner precis som du. Det är med sorg i hjärtat jag snart börjar packa våra grejer..:(

2007-09-26 @ 10:58:20
Postat av: tilda

"med sorg i hjärtat ska jag packa ihop mina saker" det lät tragiskt, men som tanita sa så tror jag inte heller att sorgen kommer vara kvar länge, och du om du bodde här i dalarna så skulle jag kunna masera din onda nacke , men ach nej! hahah nerå , det var ett skämt , men välkommen till sverige igen ! ;))

2007-09-29 @ 17:53:32
Postat av: Tanita.

Pirita Katainen, det är ingen idè att du ber om ursäkt om vi ändå inte ser nån förbättring! Skärop dig och uppdatera tack. Vänligt men bestämt, vi här hemma.

2007-10-01 @ 18:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback