hjälp

Jag gjorde det. Jag sökte. Jag kommer aldrig komma in. Och om jag ändå mot all förmodan skulle komma in, klarar jag av det? Jag har ju inte använt min hjärna till något på över ett år. Den har rostat ihop och det känns som om det är omöjligt att få fram någon som helst aktivitet i dem. Men åå vad härligt det skulle vara! Jag skulle älska det.
Vad jag pratat om är såklart,

JAG HAR SÖKT TILL SKOLAN!

Jag hoppas verkligen att jag kommer in. Jag hoppas att jag slipper rumtorkande i framtiden. Jag vill bli någonting. Jag vill vara något annat än en student årgång -06. Göra något vettigt som jag tycker om och som känns som mig själv.
(Är det här vad jag vill då? är jag säker? ) Nej, nu tänker jag blunda för alla röster som talar emot och bara slänger en massa negativa påståenden i mitt ansikte. Jag tänker börja plugga. Jag tänker hitta rätt utbildning. Jag tänker NJUTA :D

Jag har världens jobbigaste jobb. Jag vet inte hur jag ska stå ut i hela två veckor till. Jag vet inte hur jag ska orka ta mej i kragen och gå till jobbet varje dag och veta vad som väntar på mej innanför lägenhetsdörrarna. Jag hoppas att hon mår bra snart igen. Jag kommer själv mista vettet snart om det fortsätter på samma sätt.

Nu till nu :)
I helgen var vi till Pielavesi och närvarade vid Jaakko och Paulinas andra barns dop. Barnet fick namnet Patrik Mikael. Ett väldigt vanligt namn. Ett väldigt väldigt vanligt namn men kanske inte här. En rolig helg var det och det var värt att åka ända dit för en natts skull. Jag hoppas inte ipu kommer sakna hem för mycket när vi flyttar.
Men vad oroar jag mej för egentligen. Om det är någon som klarar sej bra så är det ju faktiskt Ipu. Men det är kanske såhär man blir. Överbeskyddande :D Men nu står ögonen på mej, och jag orkar inte koncentrera mej.

Så varsegod,
en uppdatering från mej :D

Kommentarer
Postat av: teija

du måste berätta vad det är du ska bli också! eller får vi veta det NÄR du vet att du kommit in?? förresten, du är ju bäst, precis som jag och neena. klart du klarar det!!! bamsekram

2007-10-08 @ 20:00:12
Postat av: Tanita.

BRa Pirre! Jag känner det på mig att du kommer komma in, var du än har sökt?, och när du väl har kommit in så börjar ett NYTT liv! :) Inge rumptorkande, bara en massa pluggelipluggplugg. Det låter bra va ;) Kul att du tagit dig i kragen och sökt. Det är A ja nästan Ö ;) Pussoch krams!

2007-10-08 @ 21:26:28
Postat av: mamma

fick lov att gå in o kolla om min dotter kommit över nedstämdheten. Det var ju ingen uppiggande jag läste sist!
Formkurvan verksr vara på uppgång. Skönt!
Nu kan jag åka till jobbet. Ha en bra dag!!!

2007-10-10 @ 08:44:41
Postat av: pivvenipaulina

Ja, vad ar det du har sokt? Men Pirre, kommer du in pa nan hogskola sa kommer du ju att klara det galant. Du ar ju duktig i skolan! (har jag for mig iallafall) Jag funderar faktiskt ocksa pa att ta mig i kragen och borja plugga igen, maste bara lasa upp mitt matte b forst. Langtar tills jag far anvanda min hjarna till annat an att snacka med en tva-aring :D Valkommen till Sverige!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback