:(

Minns ni hur det var när vi var en familj på över hundra personer? Minns ni hur lätt livet var när man levde i en stor familj där man kände sej trygg och alla var bekanta? Varje år flyttar en stor familj in i opistos stora gula byggnad. Fyller de rum som var våra en gång i tiden. Men inget är evigt. Varje vår töms lokalerna igen. Familjen splittras och människorna flyttar lååångt ifrån varandra. Vissa människor ser man aldrig mer igen. Varför kan man aldrig veta någonting i förväg? Varför kan maninte själv designa sitt liv som man själv vill ha det?

Men hur vill jag ha det då?

Hjälp, vad händer med med? Det är inte alls min stil sitta här framför datorn i ett mörkt rum och tänka.
DEt är nog hösten. Allt är så grått, så mörkt. Allt bara dör.

Alla människor, ta vara på tiden. Lev i nuet, det ska jag försöka göra.


Kommentarer
Postat av: teija

voi pirre parka. du måste komma hem hit så vi får ta hand om dig!! jag borde kanske skicka enya till dig några veckor. då skulle du inte ha så mycket tid att tänka!! love you,
moster

2007-10-04 @ 20:30:59
Postat av: Tanita

Sä oot oikeesti parka. Syysmasennus on iskeny! Och det är hemskt när livet känns meningslöst.
Kämpä på honey! Och försök ignorera det jobbiga, du vet. Styrke kramar från syster som on niin huolissaan över hennes äldsta syster.

2007-10-05 @ 08:06:36
Postat av: Anonym

Föresten, bry dig inte om att det blir negtiva inlägg - man mår lite bättre när man får skriva av sig! /Tanita igen

2007-10-05 @ 08:07:22
Postat av: Essi

Hejsan söt! Du ska tänka så här: vad roligt att det är höst för det betyder att jag snart får flytta till SVERIGE :) nejdå man behöver inte alltid vara glad, man får deppa, tycka synd om sig själva eller vara allmänt lack på allt! men jag hoppas att du vet att vi här i Sverige ser verkligen fram emot att ha dig närmare oss! Många kramar till dig!

2007-10-05 @ 10:56:41
Postat av: jenita

Hej hej på dej! Jag sitter här. fre em och jag har nyss kommit hem från skolan. Disken väntar, matlagning väntar och sedan hem till dalarna! Det ska jag tala om för dej pirre, att finland är säkert bättre än sthlm på vissa sätt. Men möjligheten att få åka hem till dalarna och bara vara. Det är en stor fördel med sthlm! :) <3

2007-10-05 @ 14:05:22
Postat av: eva

När ni flyttat till Stockholm, då skulle du kunna komma och pigga upp dig med lite kaka hemma hos oss! =). Kram

2007-10-07 @ 09:28:33
Postat av: Helya

Tack fina du!
Hoppas allt är bra med dig min vän...
Måste ses när jag kommer till Sthlm... =)
KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback