svenska

Ok, Tanita. du fick mej att rycka upp mej när det gäller bloggandet. I af  för den här gången :) Men jag måste ju få försvara mej med att jenita och jimpes tangentbord är ganska värdelöst för det låter som omman skjuter med ett automatgevär minst när man skriver. Försökte  nämligen skriva ett inlägg en kväll men Ipu vaknade och frågade alldeles unisena att "Vad gör du?". Sådeså.

Vi är som i filmen "tillsammans". Inte för att jag har sett den men de bor i ett kollektiv, och det är just var vi gör nu för tillfället. Det har gått väldigt bra hittills utan några större missöden. Jenita fick för sej häromdagen att hon sak julpynta.Problemet är den att hon inte äger någon julpynt. Så det var bara att åka till Ikea och shoppa. Efter många timmat (och för min del började det klia i pannan. var något somhöll på att växa ut där!) kom vi hem med stora kassar. Jenita blev ju tvungen att pynta på en gång och i sin innostus höll hela hon på att brinna upp. Tur var det "bara"klänningen som brann till slut.

Nu har jag bokat resor till Finland. Ska bli roligt att åka dit och hälsa på. Så roligt att träffa alla människor för det var ju trots allt ett tag sen :) Men det ska även bli konstigt att fira jul där. Jag vet int eom jag vill. Men jag antar att det är såhär när man är gift?Man kan inte göra allt man vill hela tiden. Tråkigt. För om jag fick välja skulle jag vara hemma hos mamma och pappa i dalarna. vaddå? en jul någon annanstans, det går ju inte. Och för att inte tala om hur mycket ni kommer sakna mej ;)

Här är allt som vanligt. Inget speciellt har hänt och kommer förmodligen inte att hända heller. Men helt ok har jag trivts nu när livet börjar gå på rutin igen. Inge panikattacker eller hysteriutbrott på länge nu ;) Sitter precis här och tänker på om jag ska orka åka hem till Heidi och hälsa på. Min man jobbar till sent och ska sen och titta på en bil.
Känns som om vi yter bilar oftare än vi torkar oss. Men vad gör man inte? Jag har gett min man fria händer att han får köpa vad han vill. Jag vet ingenting om bilar så jag säger heller inget.

Men nu får det vara nog för den här gången oxå.
Hej då!

Kommentarer
Postat av: mamma

ja vad blir julen utan Pirre??!
Men det är väl så i livet att man inte kan få allt som man vill inte du o inte jag...elr vi..
men ni kommer väl till helgen och äter lussebullar? eller har neena bakat det också? vi väntar på er, puss.

2007-11-28 @ 17:29:03
Postat av: tildaaa

ouhh, vad jag väntat på denhär uppdateringen :) krams

2007-11-28 @ 18:14:23
Postat av: Tanita.

TAck, pirre! äntligen. Nästa inlägg, tycker jag att du ska börja med rubriken "Tanita" så det är iaf roligt att se varje dag, om bloggen håller tyst igen i hundra år. Jag tycker personligen att det är hemskt att du inte ska fira jul hemma. Varför vietävä ska man gifta sig för? Herää kysymys. Fast det är iaf bra att ni hittat lägenhet nu, och köpt bil. Skönt, kan jag tänka mig :) Noo, Nähdään kuitenki huomenna! HÅLL BLOGGEN IGÅNG NU, vi i dalarna vill ju veta allt som händer där. Krams!

2007-11-29 @ 19:41:48
Postat av: ottilia

ohlala! äntligen.. och på svenska också! huuuhuu:D
när jag har gift mig ska jag ändå fira jul hemma, sådeså ;P

2007-11-29 @ 20:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback