Vad har tagit åt mej?

Ok, ok och åter igen ett stort OK!

Vad har tagit åt mej när jag kliver upp klockan åtta för att städa????
Lördag. Ledig dag. Sova. Men Nej, ska försöka leka duktig eller nåt.

Nej faktum är att vädret är helt underbart. För första gången på mycket länge. Och faktum är att jag känner att jag behöver lite sol. Har inte fått nå sommar känsla alls här i stan. Jag önskar jag vore hemma. Hemma är sommaren bäst. Finns ingenstans jag hellre skulle vara än hemma vid Esttjärns strand. Åter till ämnet varför jag är uppe vid den här tiden. Annika ringde igår och talade om att hon tänker komma hem till mej tillsammans med sin man jaakko. (pojkvän). Och eftersom våran lägenhet är i behov av en dammsugning, en dammning och en moppning så finns väl inget annat att göra än kliva upp. Men kan jag inte städa senare då? Nej kära vänner. Det kan jag inte för då går jag miste om den härliga dagen.

Som om det inte vore nog tragiskt att kliva upp åtta för att städa så jobbar Ipu hela dagen idag. Så det betyder alltså att jag måste städa själv. Jag måste sen ta mina saker ensam. Och gå till en park ensam. Och sitta där ensam. Har jag inga vänner då tänker ni? och en del av er tänker säkert att stackars lilla pirre har inga vänner. Faktum är att jag visst har vänner. Men just nu är det ingen på plats i jyväskylä. Kaiken maailman valmistujais juhlia och annat på G överallt.

Igår jobbade jag hela kvällen och oj vad jag höll på att koka över. Var hemma hos hennes föräldrar för att städa och fixa efter en stor köksrenovering. Mitt huvud kändes som om det skulle sprängas. Det var saker överallt och människor sprang fram och tillbaka. Till på köpet så sitter människan klockan 21.10 fortfaranade bara där och snurrar på huvudet. (Mitt pass slutar 22.00) Och då hade hon tänkt ta sej till sin lägenhet köra kvällsrutinerna och sånt. AH! Höll på att få dåndimpen. Man antar inte bara att nån kan stanna övertid. Då frågar man!

Nej, nog pratat. Att kliva upp är en sak, men att sen börja städa är en annan :(
Så nytt hanskat käteen ja hommiin...

Kommentarer
Postat av: pirre

ÄNTLIGEN KLAR (för en halv timme sen ungefär) Nu ska jag ut och njuta av solen. Härligt! Det är ganska bra att vakna så här tidigt och städa. Hinner med mycket !!!! TANTAVARNING !!!!

2007-06-02 @ 11:54:09
Postat av: jenita

bra att du är klar på sak. så det inte blir några missförstånd av dina kära läsare. att inte fu hade några vänner liksom! *vink vink* ;) Sommaren här vid esttjärn är helt UNDERBAR! käka mat ute på verandan, grilla, fiska med gärdet, sola, hoppa studsmatta du vet allt som hör till. Jag vet inte riktigt hur jag ska överleva flytten hemifrån. Om två veckor. Jag vill verkligen bo hemma! nu sitter min man och gnäller. Ha det bra syster min! //Pussar

2007-06-03 @ 13:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback