Skärpning

Nu får det bli en ändring på det här. Jag skriver ju aldrig mer här på bloggen!

Jag ska börja med att tillägna en del av mitt inlägg till HERR OCH FRU KATAINEN! Och nej, jag menar inte mej själv och min man. Utan en av mina aspolut bästa vänner, JOHANNA och MIKKO KATAINEN! Nu delar vi även efternamn.
Jag är så ledsen och besciken över att jag inte kunde vara med idag, på eran speciella dag. Men jag vill ändå att du ska veta att jag tänkte på dej. VARMA GRATULATIONER TILL ER BÅDA!

Just nu sitter jag här ensam i min lägenhet. Klockan är alltså tio i tio på en lördag kväll och jag sitter ensam hemma.
Det låter inte bra. Men det är inte så farligt som det låter. Jag hade bara ingen lust att åka någonstans utan bestämde mej för att stanna hemma och lyssna på lite Sommar i P1. Så nu sitter jag här och njuter med Magdalena Graaf.

Igår var vi till en stuga i Vaajakoski med en massa tjejer och hade en möhippa för Merja och Satu. Det var en mycket lyckad kväll (med vissa undantag som jag inte tänker ta upp här.) Det var en möhippa med traditionella "ritualer" såsom brudbastu. Oj vad roligt det var. Flickorna blev slagna med granris (för att få lite försmak av problemen som kommer i ett äktenskap), skrubbade med salt (för att bli av med sina gamla synder), skrubbade med mjö (för att förberedas omför deras nya liv), springa runt huset NAKNA med granrispiskan i hand, så många varv som de haft pojkvänner (för att glömma dem),  gå ner till bryggan NAKNA och buga sig i mot alla väderstreck.Och en hel del annats. Självklart fick de en ordentlig fotbehandling och massage.

Kvällen slutade med en rundvandring i skogen. Vi hade placerat ut ljus i skogen. Vid varje ljus fanns ett brev med en dikt i som Merja och Sat turades om att läsa upp. Det var riktigt mycisgt, ända tills.....
Vi närmar oss slutet på vandringen, det kanske återstår ungefär fem ljus. Satu börjar läsa sin dikt. Det var om kärlek och hon läser med en mjuk diktröst. Du må tro vi skrattade när hon kom till slutet. SUSANNA MAARIA HINTSALA hade tröttnat på att vara seriös så hon hade börjat hitta på egna slut på dikterna.Och ni som känner Sussa kan ju gissa vad som stod på papprena. Aaaah! Det kan man inte skriva ner här. Jenita, du kommer dö :)

Idag var det första riktiga ovädret idag. Det regnade, haglade meterstora bollar, blåste och BLIXTRADE! Härligt! Älskar åska och luften är så skönt frisk och lätt att andas efteråt. Tanita och Late har varit i Särkäniemi och jag var orolig för att det skulle vara lika dåligt väder där. Men som tur var verkade det som om dom kom undan med bara nån liten skur.

I fredags var även the Kestis här och hälsade på. Härligt att se dem igen. Och lilla lilla Ava. Behöver jag säga mer...
Men nu är det bestämt gott folk. Vi ska verkligen bli Sthlmare :D

Kommentarer
Postat av: Helya

Hej vännen min!
Vad roligt att höra från dig... Hur är allting?
Hur lever äktenskapet =) ?
Ska du bo i Sthlm? Va skojigt... Tror nämligen att det slutar upp där för mig också...
Har kommit in på Jurist på Uppsala Universitet, men vill gärna bo i Sthlm.
Kanske kan vi ses... Var ju år och dar sen!
Förresten pratade jag och Sara om dig senast fredags när vi var ute... Undrade lite hur du mår och hur allt går...
Ta hand om dig din fina pärla...
/Helya

2007-07-31 @ 14:22:23
Postat av: jenita

mä en kestä... sussa är oikeesti den stöördaste person jag känner! hon är helt otrolig.. sitter på jobbet. ska jobba natt..:/ men vi ses till helgen hörrö! pussar

2007-08-01 @ 20:01:46
Postat av: Anna Panna =)


Hyvä Päivää !! ( tror det betyder hej ?? )
Tackar för kommentar i blogg :). Hoppas allt e fint me dej, antar att du fortfarande bor i Suomi? Hehe ( måste ju fortsätta impa nu ). Jag följer din blogg åxå. Du skriver bra!
Keep up the good work!
Kramkram /Anna

Postat av: Martina

JAAA! vad glad jag blir - när blir ni 08or? :D
o vilket knas ni håller på med
där borta i finlandet..
puss söt! <3

2007-08-04 @ 13:36:21
Postat av: Anonym

Vi har äntligen fått vårat modem så nu kan jag läsa era blogg igen! Här är jag ensam ( janne har åkt till norge :() ska nog åka och bada strax, grymt fint väder ute! (25 i skuggan) så hade så bra och välkomna till sverige! så roligt att ni flyttar närmare även om ni inte flyttar ända fram ;) puss

2007-08-07 @ 15:47:36
Postat av: Jossu

Man tackar för dina gratulationer! Och att du tänkte på oss=) det var tur att jag blev gift utan dig som gäst, det var nog pga henkisestä tuesta;)

2007-08-17 @ 14:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback