När man har en bilddagbok

När man har en bilddagbok orkar man ju inte sitta och uppdatera här oxå eftersom jag alltid alltid uppdaterar vad jag gör med hjälp av bilder ( som är mindre jobbigt än att sitta och skriva en text som ändå inte är nå rolig).
Men när Tanita ändå ber så snällt om det så lär jag väl ta och göra det då. uppdatera här alltså.

Har precis kommit hem från jobbet och en lååång promenad. Har tagit mej i kragen och börjat göra något vettigt. Det funkar än så länge, och det SKA funka i framtiden oxå tycker jag :) Känns härligt när man äntligen varit ute igen på mycket länge och bara rört sej för rörandets skull. Och när man går ut direkt efter jobbet så har man det gjort och slipper tänka på det på resten av dagen.

Igår ringde Keke att dem skulle komma hälsa på. Det var ett välkommet besök. Och ännu roligare blev det när Päkä och Juuso dök upp efter ett tag. Men oj, vad det kan vara jobbigt med barn :) Ibland kan det vara skönt att bara vara vi två :D Jag var duktig och bakade en kladdkaka att bjuda "gästerna" på så nu har jag en super disk som står och väntar. Hatar att diska. Det finns inget värre! Det är jag helt säker på.

Suvarit kom, och suvarit gick. Det var på det hela taget ett mysigt suvarit även om jag hade en "lång sak i pannan" första två dagarna. Men det kan man alltid skylla på kvinnobesvär. Det var så himla kul att träffa allt folk som man annars inte ser särskillt ofta.
Katta, tex. JAG SER DEJ ALLDELES FÖR SÄLLAN! Ibland saknar man stunderna med Katta inne på Café Vi Tre i Falun. Gamla kära Falun där allt var så välbekannt. Alla timlånga pratstunder och kaffekoppar som tömdes vartefter tiden SPRANG iväg!

AVA VILHELMIINA KEST! A new princess has arrived! Huh huh. Calvin får det kämpigt. Jag är himla lessen att jag inte får se lilla Ava. Hon kanske är stor när jag ser henne :( Tanita, jag håller med dej om att man går miste om mycket när man inte bor hemma och ser barnen dagligen. Bäbisar är ju inte bäbisar länge :(
Så Teija, bilder in på bloggen så även vi får se hur eran lilla ser ut. Ser hon ut som Maya när hon var liten? Eller som Enya?
Jag kommer aldrig glömma första gången jag såg Maya Boo Kesti! Hon var den sötaste lilla myran jag någonsin sett. Jag tror det var då jag blev barnkär.

Uppdateringen får fortsätta en annan gång! Back to the bilddagbok nu! :D

Kommentarer
Postat av: Tanita.

"Det var så himla kul att träffa allt folk som man annars inte ser särskillt ofta. " du nämner det inte, men jag vet att du menar mig också ;D antaglien syftar du mest på mig! jag sitter på jobbet. slutar om en halv timme! Niin ihanaa päästä nukkumaan. Vanhukset on todellakin ollu i kiss och bajsåldern idag! ei hyvänen aika. Vi lär höras nån dag! Puss och tack för uppdateringen ;)

2007-07-06 @ 21:03:43
Postat av: Ottilia

Ava ser ut som Enya, kan jag lova :D Bild på min blogg

2007-07-06 @ 22:26:18
Postat av: eva

Hehe, ja, jag/vi som tonåringarna hade ju alltid så kul! och aldrig bråkade vi =). jag brukar tänka på hur kul vi hade...cykla till ica djurås, sälja jordgubbar, LÄSA, allt möjligt! ibland saknar man barndomen! ha det bra!

Postat av: Tabita

Jag kommer nog den 16 Måndag. Eller åker nattbåt då, så jag är alltså där på Tisdan. Och stannar troligtvis till 10 Augusti om jag minns helt rätt. Jeah, jag ringer nån dag.

2007-07-08 @ 23:12:19
Postat av: teija

har du kollat min blogg påsistone???
jag har faktiskt lagt ut några bilder på princess ava. så det så.

2007-07-10 @ 16:06:14
Postat av: mutsi

Stackars min dotter som inte får vara nära sin släkt o närmaste.men Ava får du ju se typ på onsdag eller torsdag eller fredag... Kestis åker nämligen till Finland med tisdag dagbåt för att sen göra Mumindalen på onsdag om inte Enya skadat knät allvarligt igår...
Ha en bra dag! Kram

2007-07-23 @ 11:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback