Som tanita vill...

ok, en uppdatering vore ju inte sp dumt kanske med tanke på att det var ett tag sen jag skrev sist här.
Ëgentligen borde jag abslut inte sitta här och uppdatera min blogg utan jag borde vara på väg mot centrum med raska steg. Varför i hela fridens namn har man kommit på något som KYLA? Ingen som helst lust att gå ut och traska. Suck suck och återigen en stooooor SUCK! Jag har nämligen hittat en världens underbaraste tröja som jag lade undan igår och bara måste åka och köpa idag.

Tanita skrev och ville veta hur det går med mitt nya jobb. jo det gott folk ska ni få veta. Jag skulle ha min första dag igår. Jag gick dit nervös som en gris för att jag hade något att säga min chef. jag blev insläppt till rummet där hon satt och så sa jag DET. JAG SA UPP MEJ FRÅN SEPPÄLÄN SEPPÄLÄ, MITT JOOOOOBB!

Anledningen till varför jag sa upp mej var i o f s ganska vettig även om det inte låter sådär jätte vettigt att säga upp sej från ett roligt intressant jobb innan man ens har börjat. Anledningen till detta var att jag har fått ett annat jobb. Dock inte lika glamouröst, inte lika roligt och inte lika intressant. Men en fördel är att detta jobb är heldagsjobb och jag får en säker inkomst per månad. eftersom min kära man har sagt upp sej från sitt oglamourösa, tråkiga och ointressanta jobb så hade jag tyvärr inge val.

Jobbet jag nu har är STÄDERSKA hos Suomala Oy. Känns lite surt eftersom jag skulle ha mkt mer nytta av ett jobb i en butik. Mycket bättre arbetserfarenhet. (vilket behövs här i Finland. Här måste du ha erfarenhet till ALLT. Spelar ingen roll vad det är. Erfarenhet framför allt) Ett annat plus hade ju varit att jag skulle kunnat jobba upp mej och tillslut sitta där som butikschef för Seppälä. Men nu var det så att det handlad eom liv eller död och jag valde Livet. Tack för allt detta går till Harri Göös som hjälpte mej när det gällde det här jobbet. Han jobbar ju där och var en fin kontakt.

Jag lovar alla människor att jag ska tänka på er varje gång jag står och skrapar bort hjärnsubstans från väggarna efter ett självmord, eller när jag står och torkar möglat mat från en knarkares spis osv. I promise!

Ännu en mycket omtumlande händelse har inträffat i mitt liv. Jag har återupptagit min innebandykarriär :D
Igår sprand jag runt på plan som en yrhöna. och..........allt gick skit.
Hare precis varit och köpt en ny klubba och ingenting vllle fungera med  den. Alla passningar gick åte fel håll. Dessutom hade dem en boll som hoppade och studsade värre än en studboll. Största felet var att vi var åtta stycken. Tre mot tre med en i mål. Alltså, INGEN AVBYTARE och Pirre springer för första gången på ett halv år. Oh my Gosh vad det tog emot. Så kan vi verkligen snacka om BLOD, SVETT och TÅRAR!
Men nästa vecka igen. upp på plan men denna gång med en annan vinkling på klubban och kämpa KÄMPA!

Men nu ska jag nog ta och dumpa er för att gå till centrum för att köpa en blå tröja.

ps. Idag fick jag brev från försäkringskassan där det stod att jaginte längre finns insriven hos dem eftersom jaginte bor och arbetar i Sverige. Varför i hela fridens namn gör jag inte det för?

Kommentarer
Postat av: Esse

Hej söt, Jaså du ska jobba som städerska istället! Du offrar då dig, duktiga Pirita! hoppas allt går bra med det nya jobbet! När ska du komma och hälsa på här i Sverige igen? Till Jenitas bröllop eller? Jag saknar dig pirre hoppas allt är bra med dig! Puss puss

2007-02-21 @ 15:30:11
Postat av: Syster Tantta.

Nämen, du bara byter jobb och har dig! :) Men städjobbet lät ju bättre, med tanke på lönen. Kanske inte världens roligaste men jag hoppas att du trivs iallafall! Jag försöker komma igång lite sådär med bloggandet, men ibland går det verkligen inte. :) Du är bra på att skriva långt du. Fortsätt med det.´Hur kul som helst!! Hur går det med bilen? Lever du fortfarande utan den..? Nej, hörru. Jag tycker att du ska komma hit nu, det här håller inte! ;) Krama mannen din och ha d bra. Maten är klar, hör jag. Puss och kram.

2007-02-21 @ 18:35:01
Postat av: eva

Hej!
Trevligt med lite uppdatering.. ibland har jag inte sa mkt att gora (eller, jag borde ju jobba med min c-uppsats men det ar roligare att lasa bloggar ;))
Ibland maste man ju offra sig, huvudsaken ar att man har tak over huvudet och mat pa bordet ju..
Hoppas du kommer trivas pa ditt nya nya jobb!!
P.S Jag haller med dig om det dar med kyla... en dalig uppfinning!
Ha det bra! KRAM

Postat av: mamma

hej min älskade doter!!
Vad du är duktig när du vågar ta ett jobb och sluta densmma och ta ett jobb som går att leva på. Vi sliter oxo men vi använder våra pengar till rekreation:vi har hyrt stuga i Sälen veckan efter påsk! Vi hoppas på perfekt väder utan växthuseffekt-stormar! Släkten har hyrt 4 stugor till. Nu ska jag gå o äta ! Nej jag ska läsa Aftonbladet lite snabbt. Pussar o hälsa guben som passar så fint framför spisen.

2007-02-21 @ 18:58:32
Postat av: teija

och det är precis den frågan jag också ställer mig titt som tätt. Varför i hela fridens namn inte pirita bor i sverige? Vet du, jag köpte 13böcker för 1200kr till pedagogik A. Jag tar hand om dem med all min kärlek och nogrannhet för att min kära systerdotter pirita ska få dem av mig i höst. Bra va?? puss och kram stor banan

2007-02-21 @ 21:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback