måndag "morgon"

Nu tänkte jag leka att jag är mycket aktiv när det gäller bloggandet och uppdatera än en gång.
Helgen har bara rusat iväg precis som vanligt. Men eftersom Ipu jobbar lördagar så är han hemma Måndagar. Det innebär att han är hemma just nu. Dock åkte han till affärn för ett tag sen.
Imorgon börjar mitt nya jobb oxå. Känns inte så bra att städa men dock känns det mkt bra att börja göra någonting. Dock slutar Ipu sitt jobb på onsdag så det blir sk ombytta roller :)

När jag låg i min säng och tittade ut på solljuset kom jag att sakna Falun så sjukt mycket. Det är den underbaraste staden på hela jorden. Jag bara älskar att det är så litet, så intimt. När det bärjar blir vår åker solglasögonen på folk och alla sätter sej ner runt Kristinekyrkans kyrkogård. Det var härliga tider att sitta på gräset, äta glass titta på allt folk genom solglasögonen. Jag saknar det så att det gör ont i mig. Jag tror att jag vill bo i Falun. Hmm... du börjar en ny övertalningsprocess med andra ord.

Igår var vi hemma hos Sarita och Juho. Det var en mycket trevlig kväll med en hel del pojkar plus jag Sarita och Satu. Jag klippte Saritas hår. Det gick riktigt bra FÖRUTOM att när jag klipper så ser jag plötsligt i hennes fina svarta tröja ett stort hål. Oh my goodness, JAG HAR KLIPPT ETT HÅL I HENNES TRÖJA!
Minst sagt panik utbröt. "Sarita, arvaa mitä? Mä leikkasin vahingossa reiän sun paitaan"
Oh fy vad det var jobbigt att säga den där lilla meningen. Det tog emot kan jag lova. Sarita skrattade så att hon höll på att dö. Hon tyckte att det var urroligt att jag var så chockad. Så det var tur att det blev en sån reaktion :)

Men nu ska jag gå och äta. Eller åtminstone sätta makaronerna på kokning.
så hejs svejs!

essi, todellakin voit tulla jos vaan yrität. Ei niihin häihihn mee niin rutosti rahaa ettetkö vois tulla käymään täällä. Ei matkat tänne maksa paljon mitään niin älähän nyt yritä :) Aikaaki irtoo jos ahkerasti yrität ;)
Men jag saknar dej oxå söt! Massor..

Teija, vad glad jag skulle bli om du tog med dej alla dina barn och kom hem till mej. Skulle bli en massa liv i huset här oxå för en gångs skull. Det låter som den bästa iden på länge ;) Så inge tjål nu, in i bilen och kom :) Hörde att ni skaffa en ny bil. Tina skvallra ;)

Kommentarer
Postat av: Jeniita

du verkar tro att du 'r riktigt seriös med bloggandet. MAssa uppdateringar hela tiden, jag hinner ju inte med. Själv ska jag snart börja gå mot gaganef. Ska jobba idag för en gång skull. Är lite nervös efterom jag jobbad ei oktober sist typ. :D MAn vet aldrig vilka som gått bort och vilka som är nya. Aja, men su får ha det så bra. HÄlsa alla jättemycket fr¨n mig. Helst Satu och merja + mina andra flickor om du ser dom. :)

2007-02-26 @ 14:35:40
Postat av: eva

hej! du har nog utvecklats i harklippning sen den tiden da vi klippte varandras har genom att tejpa fast haret i en stol och klippa efter tejpen!! haha.. fast det var ju en bra ide iaf.. Kul med uppdateringar.. Ha det bra!! kram

Postat av: Essi

Ja själva bröllopet kostar inte så mycket men om vi ska göra det vi har planerat måste varenda krona sparas och ja såklart man skulle kunna komma dit en snabbis. jag kunde ju åka till Frankrike, missade dock samtidigt en stor tenta så nu har jag grymt mycket att göra... alla helger är ju inte sånna så man måste bara planera för att få det att gå ihop. Vi hade tänkt ta motorcykel kort och köpa mc och åka runt med den lite, men få se det blir VÄLDIGT tajt pengar mässigt om man ska få det att gå ihop, allt är så dyrt om man måste köpa det på en gång. Bara kläderna ruinerar ju en totalt så än kan jag inte lova nåt för det skulle va roligt att få det att funka. Ha det bra gumman! Kramar i massor

2007-02-27 @ 18:13:29
Postat av: Essi

Ja själva bröllopet kostar inte så mycket men om vi ska göra det vi har planerat måste varenda krona sparas och ja såklart man skulle kunna komma dit en snabbis. jag kunde ju åka till Frankrike, missade dock samtidigt en stor tenta så nu har jag grymt mycket att göra... alla helger är ju inte sånna så man måste bara planera för att få det att gå ihop. Vi hade tänkt ta motorcykel kort och köpa mc och åka runt med den lite, men få se det blir VÄLDIGT tajt pengar mässigt om man ska få det att gå ihop, allt är så dyrt om man måste köpa det på en gång. Bara kläderna ruinerar ju en totalt så än kan jag inte lova nåt för det skulle va roligt att få det att funka. Ha det bra gumman! Kramar i massor

2007-02-27 @ 18:13:47
Postat av: Petri

hej, tänkte bara säga att ja snokar... :D :P

2007-03-04 @ 22:52:04
URL: http://iLand.blogg.se
Postat av: Ottilia

Nämen, hurtbulle där! Innebandy är ju jätte hurtigt!:)
Du ska bara veta, Pirre, hur mycket det tar emot att gå ut och gå varje gång! Men sen när man väl är ute och går är det ju inte alls jobbigt. :) Förresten, hänger du med till Sälen på påsklovet? Tanita sa någonting om att du och din man skulle det om ni inte jobbade då. :) Men vi hörs! Pussar!

2007-03-06 @ 20:01:57
Postat av: fiia

hahahhah:D finnar å badkläder :D

2007-03-06 @ 20:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback