Kodin ykkönen

Dags att uppdatera kanske :D

Idag har min man inte varit och jobbat utan han har haft en ledig dag. Och oj vad vi har varit duktiga idag.
Men det har dock varit ett rent nöje. Dagen började med ett besök hos Maki, där vi drack morgon kaffe för att komma igång :D Nej, varför vi åkte dit var för att vi skulle skriva ut en jobbansökan som stackars lilla jag behövde. Kände mej riktigt oinspirerad för att åka och söka jobb. Som om jag har gjort nåt annat den senaste tiden. Suck! Ni vet, när man gått igenom mer än en miljon ställen och frågat efter jobb, då tappar man suget.
Motivationen sjunker sakta men säkert ner mot nollpunkten. Eller förresten, inte sakta utan med en rasande fart. Ja ja. Ska erkänna att jag förra veckan inte var nånstans och sökte jobb. Men jag hade en bra ursäkt. Det var sviiiinkallt ute (ungefär 30 grader KALLT), våran bil fungerade inte och jag skickade in ansökningar istället.

Så med andra ord var jag arg som ett bi när Ipu sa att jag måste åka till Seppälän Seppälä med en jobbansökan. Till saken hör att jag redan varit dit för ungefär två veckor sedan och då var inte chefen på plats och dom bad mej återkomma, Måndagen den 12 februari, med en jobb ansökan. Men jag hade ändå ingen lust. Ni vet när det bara känns som att det är onödigt att göra någonting eftersom man ändå inte får något jobb. Ipu övertalade mej i a f och vi åkte till Maki och skrev ut ansökningen.
Sedan åkte vi till Seppälä. Och det slutade med att jag FICK JOBB! Dock var det bara fram till Slutet av April men det är ju bättre än ingenting och hon sa att det kan mycket väl vara att jag får fortsatt tjänst.

Teme, en kompis, har en inredningsbutik där alldeles bredvid så vi var in där och talade med honom ett tag. Det slutade med att vi köpte en stor spegel med 130 euros rabatt. Inte illa:D Sedan fortsatte vi in på Veturi för en kaffe med munk för att fira att jag fått jobb.

våran tripp slutade inne på Kodin Ykkönen, varav rubriken. Eftersom JAG HAR HITTAT PRESENTKORTET på 60 euro. Hem kom vi med en bokhylla och en brödrost rikare. Det ni.

Inte nog med det. väl hemma fixade vi till det med hyllan och sådär och nu är jag mycket nöjdare med lägenhetens inredning. Oj, vad mycket hemtrevligare en lägenhet kan bli med en bokhylla, en spegel och en brödrost. Så nu tänker jag åka till Lidl och köpa rostbröd som vi har hemma i Östtjärna.

Kom precis hem från Janita och Anna. Var där nu på kvällen och fördrev tiden. Alltid trevligt att se människor. Nåja, inte alltid men lite då och då :)

Men nu ska jag ta och göra något annat. Nåt vettigare. Som att surffa runt och sedan sooova ;)

men på återseende gott folk och välkommen till Seppälän Seppälä och handla kläder :D

Kommentarer
Postat av: neena

värsta nice att ha fått jobb på seppälä. De är säkert kul! å bra med lite erfarenhet. Merja seppälä som alltid viljat jobba på seppälän seppälä för att de skulle vara så kul att svara i fonen. "seppälä seppälän seppälässä" jee jee. Var ipu lagom mallig när han övertalat dig, och du FICK jobbet? :) Själv sitter jag hemma, slutade tidigt idag. Håller nog på att bli sjuk,on i halsen och degig. Jag får joina sjukgänget med hannes och sanni. ha de bra, och hälsningar till Juväskylä! //Puss min syster!

2007-02-13 @ 13:13:46
Postat av: neena

förresten,imorron är de alla

2007-02-13 @ 13:14:28
Postat av: neena

2007-02-13 @ 13:15:24
Postat av: jenita

ha en bra alla

2007-02-14 @ 10:06:32
Postat av: Anonym

hjärtans dag syrran!! din blogg ärju stöööörd.

2007-02-14 @ 10:07:00
Postat av: Tanja

Grattis, vad kul. Jag som också alltid velat jobba i affär. Lite avis, kanske. Visst är det konstigt att det ibland känns som om ingenting bra händer och hux flux så händer allt på en gång och man blir SÅÅÅ glad. Och allt går precis som på räls. Det händer lite då och då faktiskt.

Ha en skön alla hjärtans dag Pirrelirr! Krama guben också.

Förresten, min tiara. Vars är den? :)

2007-02-14 @ 11:14:33
Postat av: Esse

jag vill önska dig pirre en bra alla hjärtans dag!! Grattis till jobbet också, va roligt för dig att få jobba! men nu får du inte tycka om jobbet FÖR mycket så att du vill stanna i Finland!! ;) Puss puss

2007-02-14 @ 11:21:36
Postat av: Jossu

Nämen GRATTIS!!så kul för dig!nu kommer du säkert bli grymt seriös på,hoppa på alla kunder : "saisinko auttaa,mitäs sais olla"..heh..Ha en bra alla

2007-02-14 @ 11:35:59
Postat av: Tanita.

GRattis, va kuuul att du har fått jobb! och att ni börjar trivas i eran lägenhet :) Men kom till Sverige efter det, va? Du kommer vara så seriös och jag kan verkligen se det framför mig :D niin huvittavaa. Är Ipu ihan mielissää nu? Kan tänka mig det :) Livet rullar på som vanligt här hemma, ingenting händer och tiden går. Ska snart lägga mig, klockan börjar bli natt. (21.00) Ha en bra alla

2007-02-14 @ 21:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback