Godis missbrukare

Här sitter jag, en söndagsmorgon klockan 11.55 och proppar i mej godis. Som om jag har råd att lägga på mej en massa extra kilon. Äh, vi försvarar oss med att det trots allt var lördag igår och att jag då köpte godiset. Sen blev det bara inte av att jag käkade upp det. Och vi behöver ju inte tala om att jag istället åt chips som Merja köpte med sej när hon kom på besök... (Tur att jag inte tycker om chips så mkt och åt faktiskt på riktigt lite) ;)

Igår var en dag som alla andra. Inget nytt på östfronten. ipu var en trevlig hemma pappa igår. Han tillbringade tiden 10-16 på jobbet, kom hem, käkade, åkte klockan 17.30 till hockey och rakt därifrån till juhos polttarit. Oj, vad jag hann se mkt av min man :D men inte ska man hänga läpp för det. Jag hängde runt med Sarita, Satu och Merja istället. Det var faktiskt helt trevligt att vara med dessa brudar igen för första gången på ganska länge och dessutom BARA tjejer. En fråga, om killarna säger att det är ute med KEPPIPORUKALLA vad ska vi tjejer säga då? Sämpyläporukalla, kanske? Ska införe det nya begreppet. Så när det har spridit sej så långt att alla i sverige oxå säger så, så vet ni att jag har varit i mitt införande.

I förrgår natt var jag och skjutsade min lillebror och Late till bussen klockan 03.20. Oj, va jag var trött den kvällen. Kändes som om jag skulle kunna somna var som helst. Tur hann jag sova en två timmar innan jag åkte iväg och skjutsa dom så jag kom hem helskinnad trots allt. Hade själv fått för mej på Torsdagen att jag oxå vill åka till Sverige och att jag ska hänga på grabbarn. Precis när jag nästan hade bestämmt mej för att åka ringe min telefon. Det var min arbetsgivare som frågade om jag kan börja jobba redan på tisdag. Suck, det var den sverige resan! Hade varit så roligt att komma hem. Nog för att jag var och hälsade på för mindre än två månader sen men det är bara det att när blir det nästa gång? När man har jobb kan man inte åka och fara som man vill, när man vill.
Nej, ni får helt enkelt ta och rädda mej och komma och hälsa på mej allt gott folk. Mamma, pappa + barnen, Teija, Dan med ungar, Essi, Jenita, Tanita, Katta, Catya, Johanna, Heidi? och alla alla andra.....

Nej nu ska jag inte skriva så långt utan jag ska gå och lägga mej i sängen ett tag till tror jag. Varför klica upp nu när man kan ligga kvar ett tag till?

Kommentarer
Postat av: Essi

Hejsan, Jag skulle gärna vilja komma och hälsa på hos er! Tänk om man hade en riktigt slapp kurs och plötsligt en massa pengar som man inte kommer behöva till bröllopet och allt annat, då du då dyker jag upp! :) Lycka till med det nya jobbet! Jag hoppas att allt går bra och att du kommer trivas med det! Jag saknar dig! Puss

2007-02-25 @ 17:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback