Arg som ett bi

Varför finns gamla elaka surkärringar? Vem har kommit på att dem är bra för samhället?
jag är så arg så jag tror att jag håller på att spricka. Förbannelse över alla elaka tanter som springer runt och gnäller och gör livet surt för andra.

nu är det nämligen såhär att jag gick ner i tvättstugan för att tvätta lite tvätt. När jag kommer ner är klockan en minut i tolv och jag ser att det är någon som har bokat tiden 10-12. Jag går in och ser att tvätten i tvättmaskinen är färdig och jag tänker att ja men då tar jag ut tvätten då och sätter den bredvid på en stol och sätter in mina egna. Precis när jag tagit ut all tvätt hör jag hur någon kommer in. En tant som bor här mitt emot oss kommer in skrikandes och svärandes att jag minsann inte har någon rättighet att komma in och ta på hennes tvätt innan hennes tvätt-tid har gått ut. Jag säger att klockan ju är en minut i tolv och att den var färdigtvättad. Men inte hjälper det inte. Nej, hon fortsätter att skrika. Sen börjar hon tjuta om att jag inte har satt mitt namn på bokningslista. Då får jag nog och skriker tillbaka att jag inte måste sätta dit mitt namn innan jag går in i tvättstugan utan lika gärna kan göra det när jag går ut eftersom det inte finns några bokningar på resten av dagen. Men det håller inte det elaka monstret förklädd till tant med om. Hon fortsätter att skrika.
Jag stoppar in min tvätt, sätter på tvättmaskinen och hon skriker "*** mitä nuoria tässä talossa on. Mä soitan tästä isännöitsijälle." Vid det laget har jag fått en oemotståndlg lust att strypa henne, men jag nöjer mej med att säga till henne att jag tycker verkligen hon ska ringa isännöitsijälle och "samat sanat sulle".

Vad har gamla kärringar/monster för rätt att komma och gnälla på ungdomarna av idag?
Hon får ringa vart hon vill och jag skulle inte bry mej mindre. snälla människa. Orka börja bråka om något sådant. HON hade dessutom bokat för två timmar och det får man INTE göra. Undrar vart jag ska ringa för att klaga om det?

Nej nu har jag fått avreagera mej lite men fortfarande är jag så uppretad att jag funderar på hur jag ska trakassera henne effektivast utan att hon vet att det är jag. Brevbomb? Vore det ett bra allternativ? eller kanske ett brev med mjältbrand eller vad det nu var som det skickades ut till polititkerna för nåt år sedan?
Nej, jag ska fortsätta att grubbla på hur jag ska få henne att knipa käft för alltid.
Tills dess gott folk.

Auf Wiederzehn. (Tack för mej och min tyska!

Kommentarer
Postat av: jenita

stackars lilla tjurkärring. Hon måste ha ett tråkigt liv. Kom på nåt jätte bra sätt att mobba henne.. typ släng ägg genom brev inkastet. Ok, kan tyckas täntigt medn säkertligen minst lika kul. jag kommer dit och hjälper dej. Låt bäste man vinna denna strid om tvättstugan. Jag håller på dej!!! :)

2007-02-22 @ 12:35:44
Postat av: Tanita

Haha, det är inte lätt när det är svårt ;D Mycket bra att du skrek tillbaka! Så hon inte tror att hon är nånting, menar jag :) För det är hon ju verkligen inte. Jag kom också på en grej.. tryck in ett litet papper i hennes lås, så att det blir "täppt". Då får hon problem nästa gång hon ska låsa upp utifrån ;) Eller, låt din man prutta vid hennes brevinkast. Då dör hon garanterat. Jag håller också på dig!! ;)

2007-02-22 @ 12:45:15
Postat av: Essi

Go pirre!! :) helt rätt att du inte gav upp! Hon verkar ju vara vrickad i skallen! Skriv ett formellt brev till henne att -finska televisionen söker värsta surkärringen för ett kommande program och att de fått flera tips om henne och nu undrar de om hon vill medverka i programmet! ;) Jag håller också på dig! puss på dig gumman

2007-02-22 @ 14:14:50
Postat av: teija

alltså dendär tyskan där på slutet får mig att tro att du blivit influerad av självaste adolf hitler! visst har man enorm lust att göra nått men i slutändan så sitter man där och ler mot henne igen när man ser henne i trappen bara för att försöka vara snäll. eller sån är jag iallafall. tyvärr. men du, jag funderar skarpt på att komma och hälsa på hos dig. vi har ju en ny bil och allt!! men först måste min man få nån sorts inkomst! må så gott puss och kram

2007-02-25 @ 11:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback