Rubrik.

Så himla roligt! Älskar er alla som har kommenterat min blogg. är alltid roligt att klicka in på bloggen och se att man har fått nya kommentarer. Ger en blodad tand att fortsätta uppdatera.

Jag måste bara göra klart en sak. Att om det är någon som läser min blogg som tar illa upp av något som jag säger så är det inte så illa som det låter. Jag ÄLSKAR på riktigt mina vänner här och de är underbara. De har bara lite konstiga och egendomliga åsikter om saker. Såja, nu var det sagt. Så att det inte är någon som tror att jag hatar alla här :) Men det är som många (de flesta) säger. Är man från Sverige (t ex) så känner man sej nog aldrig riktigt likadan som finnarna. Det är för mycket som skiljer på oss. för mycket sådant som sitter inrotat i människor och som inte går att ändra på i ett nafs. Och jag tror säkert att de många gånger tänker att jag är en idiot som inte fattar någonting och har en massa egendomliga ideer och åsikter om saker. Jag tycker om att bo här även om det ska bli himla roligt att flytta tillbaka till Sverige. Kommer bli sorgligt och jag vet att jag kommer sakna mycket som finns här som kanske inte finns i sverige (tex mina vänner här). Men hemma är alltid hemma.

Nog om det. Idag har varit en vanlig dag precis som alla andra dagar. Jag har varit och jobbat och nästan fått nippertippan. Väl hemma satt jag på youtube.com länge länge tills min man kom hem. Då var jag social med honom :) Senare åkte vi hem till Merja och Janne som bjöd på kaffe. Nästa gång jag ser dem är det på deras bröllop. Konstigt :) Ipu åkte sedan och spelade hockey och jag åkte hem. Till mnin stora förvåning och glädje ringde min moster Teija :D Jag har bott i Finland ett år och nästan tre månader och det var första gången.
Vi pratade och vi pratade och det höll aldrig på att ta slut. Mycket mycket roligt var det även om Teija kommer förbanna mej länge och väl när hon får teleräkningen (Märkte du hur länge vi pratade Teija?? :/ )

Imorgon har jag en ledig dag och jag tänkte jag skulle ta och njuta av den. Men vet ni vad. SJälvklart, självklart och SJÄLVKLART så kommer det komma en massa gubbar hem till oss imorgon och borra i våra väggar och dra en massa rör och sånt. VART SKA JAG TA VÄGEN DÅÅÅÅ? Undrar om min andra moster Tiina bjuder på kaffe? :)

Men kära vänner och läsare. Det är roligare än roligast att få kommentarer så fortsätt med det. Det är en massa unika läsare varje dag och I would love to know who you are :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

om tre år kommer jag å drar rör , inga faula gubbar då lr :P

2007-08-28 @ 13:52:48
Postat av: Martina

näääär kommer ni tillbaka till sverige? :D
puss söt

2007-08-28 @ 14:55:29
Postat av: Ottilia.

hur många bröllop till har du gått på innan sommaren är slut? :o :p

2007-08-28 @ 17:33:34
Postat av: teija

jag är måttligt imponerad själv över mitt telefonsamtal. Dan höll bara på att bli tokig för han tyckte tat jag pratade för högt och mycket när ungarna just skulle somna!!! HAHAHAHHA som den gamla goda tiden då vi satt vid matbordet med andra ord! kram

2007-08-29 @ 08:54:06
Postat av: Pirre

Svar till den där första kommentaren: Funderade en massa på vem viekura som har skrivit kommentaren. Men nu hajar jag! Det är össi va? Så du ska bli en sån du :D Vad roligt! Vart är det du pluggar någonstans? Inte Haga va?

2007-08-29 @ 16:08:29
Postat av: Pirre

Martina: Vi kommer hem till sverige i början av november tror jaqg :D Men då tyvärr bara till sthlm. Men ska komma till dalarna så fort det bara går... :D

2007-08-29 @ 16:09:18
Postat av: Pirrre:

Ottis: Ja du, hur många bröllop! Det kan man ju undra sej. Har blivit en hel del. Elfte bröllopet för i år blir på lördag och sen är det bara en kvar i december. Härligt!

2007-08-29 @ 16:10:17
Postat av: Pirre

Teija: Ja det var verkligen som på den gamla goda tiden :D Juujärvi tjejerna (varav endast en heter juujärvi i efternamn nu förtiden:)) och moster teija rut bordet. Ibland kunde det hålla på ända till morgontimmarna och man åkte hem proppmätt efter en hel plåt med kladdkaka.. ha ha.. men det var roligt att talas vid ;)

2007-08-29 @ 16:11:38
Postat av: Tanita.

jag mår så dåligt över att jag har blivit så fruktansvärt dålig på dedär med o komma och hälsa på Teija! Jag kan sitta kvällar och sakna henne och den tiden, men när jag är för lat för att gå och finns ingen med körkort i huset, förutom päronen, så blir det aldrig av att jag åker till Kestis! Teija, du måste hjälpa mig med den saken!! Jadu, pirre, du sitter där och är så mielissään. Du är så kär i Mig och Jenita. hahahah. hej!

2007-08-30 @ 20:24:38
Postat av: Esse

Hej hej, här sitter jag med morgonrocken på mig, kl är halv ett men så här får man vara om man har en ledig dag och när alla (ens få vänner) är borta... aja jag får ju spela innebandy ikväll så det väger upp denna, annars så tråkiga, helg! Jag hoppas att du hör av dig när du är någonstans med hemtelefon så att jag har råd att ringa till dig, det är så ofta jag saknar våra (tjejerna juujärvi + lilla jag) härliga, tjejiga
och superhemliga samtal! ;) Men vi får helt enkelt ta igen då vi alla är samlade utan våra kära män och pojkvänner :) Ha det så trevligt i finland, den lilla tid du har kvar där! Saknar dig! Puss puss

2007-09-01 @ 12:39:54
Postat av: Tim väghyväl

jahapp.. så har ni flyttat till sthlm än?? jag har inte nokat på din blogg tidigare, såg den bara på någon annans blog..:D men du kanske vet vem jag är..:D behöver kanske inte beskriva så
ingående < svenskord.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback