mammor och kastruller.

Ja så vad beev det igår då.
Det gamla vanliga. Först hänga runt i jyväskylä och sedan möte. efter det hann vi hem en sväng oxå innan vi åte till Sarita och Juho. De hade varit till Raumaa och hämtat ett piano rån Saritas föräldrar så vi åkte dit som lyfthjälp.
virtases föräldrar var där liksom Anna, Juho K och Klaus. Var helt ok, men det blir ibland bara för mycket... (jnita och tanita, ni vet vad jag menar:) )

Varför tänker alla i Finland att bröllopspresenterna är till tjejer bara. Jag trodde inte mina öron när jag hör tjejerna diskutera at det är lite fuskigt att alla presenter är till tjejerna att varför man inte köper något till killarna EFTERSOM kastruller osv såklart är till tjejerna. Voi hyvänen aika! Är det så att man ska köpa ett presentkort till intersport till killarna och kastruller tilltjejerna så tänker jag byta kön. Det lovar jag. Jag skulle inte kunna bry mej mindre om nå kastruller och om vad det är för serie på mina glas ör att inte tala om tallrikarna. Men inte vet jag, är det bara jag som är konstig, eller är bryr ni er?

Om jag någon gång lir gravid så ska jag inte prata mom det hela tiden. jag är så himla trött på blivande mammor som inte kan prata om någonting annat än om det underbara lilla livet som vxer i deras mage. Under en kväll hann en kompis visa mej en massa barnklder som hon köpt, en massa tyger som hon ska sy barnkläder av och vad hon ska sy för barnkläder. hon hann visa en massa om vad som fanns i hennes skötväska, hur deras pinnasänky ser ut. Hon hann dessutom läsa en massa bäbistidningar. Hon bäddade sin barnvagn (och hon ska ha barn om typ 3-4 månader). Resten av kvällen vi var där läste hon en bok om graviditeten och om förändringar som den för med sej..... Kan man kalla det besatt? jenita och Tanita, saknar er och lägntar till nästa helg. It will be sooo fun att slippa "prata" graviditeter, barn och bröllop.

Sitter förresten på jobbet nu och det är inte alls roligt. Ännu tråkigare är det att jag måste gå hem härifrån. Ja, jag vet. Jag borde gå. jag borde gå en massa men det är förbannt jobbigt att börja gå hem från jobbet. Efter jobbet vill man hem fort som attans och inte efter en 45 minuters promenad. sådeså.

Tack och adjö.

Kommentarer
Postat av: teija

nää pirre. du platsar helt enkelt inte i Finland. Det är bäst du tar ditt pick och pack och flyttar redan nu. Du kan komma hem med neena och Tani och bo hos oss tills ipu kommer. Passar perfekt då dan ska til usa snart! Jag väntar. Jag har redan bäddat åt dig och kan ju fundera på att köpa kläder, men att köpa tyg och sy kläder åt dig blir nog inte av. Må så gott! Kra, från moster

2007-08-27 @ 13:11:10
Postat av: Essi

Hej hej, Nej du är verkligen inte konstig, det är finnarna som verkar vara vrickade i skallen! Helt störda ju. räcker det inte med att de tycker att tjejerna ska göra allt det tråkiga (arbetet) hemma dessutom ska killarna få roligare presenter för annars är det orättvist, vad är det som är orättvist egentligen kan man ju undra!! nee kom till sverige här är vi inte (hoppas jag) lika blåsta i skallen ;)) Puss på dig

2007-08-27 @ 18:00:44
Postat av: Tanita.

Man blir ju nästan förbannad! Och sen gnäller dom att männen inte hjälper till - DÅ får dom vietävä skylla sig själv! Dom är ju helt totalt störda och dumma i huvudet, det är min åsikt. :) Jag höll på att somna när du skickade messen, så jag svarade på dom idag istället och jag hoppas att dom kom fram :) men Oj vad jag skrattade åt dom! det är helt vietävän sjukt allting. Det låter liksom som ett stort skämt allting! :) Nej Pirre, vi hör hemma här trots att Finland är helt okej ibland. men VI HÖR HEMMA HÄR! Det ska bli såå kul att komma igen.. Saknat dig med! Jag hann nog bli för van o ha dig nära igen, när jag var där nsätan en månad. Det gjorde livet genast mycket svårare efteråt, men ack så roligt under tiden :) Men resan ser vi framemot! Och du, vi kommer redan på Torsdagen, så vi är längre än planerat :) Ha d bra och så ses vi snart. Stora kramar!

2007-08-27 @ 21:16:19
Postat av: Helena

Håller med övriga som kommenterat - finnarna är riktigt blåsta! Och svar: JA din kompis verkar besatt av bebisar.. För jag kände inte igen mig i det beteendet, trots min bulle till mage. Hoppas verkligen att jag inte är så bebisfixerad!? :) kram

2007-08-27 @ 21:31:12
Postat av: Ottilia.

packa å kom hit!

2007-08-28 @ 17:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback