det gör ont, det gör ont...

Det gör så himla ont.

Jag har haft ont i mitt högra öra i ett antal veckor nu, men eftersom det inte gjorde såååå jätte ont och inte hela tiden så tyckte jag att det var onödigt att besöka en doktor. Tycker inte om att betala en massa för onödiga läkarbesök.
Men så igår pratade jag med Ipus mamma och hon tyckte att jag aspolut måste, eftersom det finns en risk att man kan bli döv. Suck tänkte jag men ringde till vårdcentralen i a f.

Igår spenderade jag mycket tid inne i ett rum med en massa vatten i örat och ibland en dammsugare.. Och nej, inte hjälpte det. Örat värkte som bara den och vaxpropparna som satt i båda öronen ville inte röra sej ur fläcken.
Och eftersom vaxpropparna satt som berg kunde de heller inte se vad det var som gjorde ont. Så det var  bara att åka hem och sätta i Remo-wax. Kvällen var jobbig. Gjorde bara ont och jag käkade värktabletter.

Idag hade jag en ny tid, kl 12.30. Började bra. JAG FÖRSOV mej! Hur sjutton kan man försova sej när man gått och lagt sej före tolv kvälllen innan och ska vara hos läkaren halv ett?
Men inte blev det nå bättre av att jag var till läkaren idag. Försökte allt möjligt men nej, propparna sitter i. Så hon skrev ut en antibiotika kur till mig och en ny tid imorgon :( Tråkigt. Det kostar så mycket och det gör oooont!

Idag har det varit världens bästa väder, precis som igår, i förrgår och hela veckan. Själv har jag dock bara varit inne hela dagen. Sov ju till 12.45 och sen har ja varit hos läkaren. Snart till apoteket och sen till jobbet. Så inge brunorexi här inte.

I helgen var det mattias och tiinas bröllop. Det var vackert som bröllop alltid är. Men det var ändå speciellt på nåt sätt. Mattias har jag ju alltid känt, till och med blivit döpta ihop. En gång i tiden var jag tom kär i honom. My first true love! Men brudparet såg i a f lyckliga ut och Mattias avslutade bröllopet med ett:

"Ja me lähdetään tästä nyt Tiinan kanssa......(paus).....jonneki."

TAck och adjö!

Kommentarer
Postat av: jenita

det är så in med vaxproppar! Vaxproppar är HOT! men det gör ont.. jag lider med dej. jag vet hur de känns. har du varit förkyld? jag får vaxproppar jämt efter en förkylning. sitter på jobbet. hur lungt som helst. Jimppe är i hesa å spelar fotboll.Så jag är ensam hela helgen. ser framemot att ni flyttar hit! wii! ;) Krameli kram!

2007-08-10 @ 10:08:06
Postat av: eva

Åå vad roligt att ni blir 08 också!! Jag & jenita hade
en målarkurs-flashback-kväll ett tag sen, det var jättekul att snacka en massa gamla minnen =). jag har aldrig haft en vaxpropp men det låter som att det gör ont.. lycka till med v-p! hehe..

Postat av: Tanita Uninen

Sä oot niin parka :) Mut mäki oon vähä ku jörrötän täällä töissä. Yritä kestää! If you jump, I jump ;)

2007-08-10 @ 13:35:43
Postat av: Jag sielf

Klockrent Mattias!

2007-08-17 @ 17:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback