Bröllop

Ännu en helg bakom oss och ja, som vanligt blev det inte en lugn stund på hela helgen.
Fredagen tillbringades hemma till största deen med min man. Dock var vi en sväng till Vaajakosku ABC (för att vi inte hade något annat att göra) och sen körde vi runt lite. (Aah, då kan vi snacka om brist på nåt annat att göra).
Lördagen kom med en hejdundrande fart, och det var dags för Jouni och Satus bröllop. DAgs för Satu att bli Satu Tuppurainen eli Tuppu Satu (Som sussa så vänligt påpekade i sitt tal till Satu).

bröllopet var vackert med en massa sorgligt program. Satu grät floder. Jag tycker oxå att det är vackert med lite herkkää men det är inte riktigt min stil. jag är glad över att jag inte hade "begravningskänsla" på mitt bröllop.Det skulle inte varit jag då och det är ju ändå en glad fest. Anna Iittiläinen höll ett tal. "Muistan pienen tytön joka oli muuttanut nastolaan. Vieraan ympäristöön. Tämä pieni tyttö käveli eräänä päivänä avojaloin ojan yli, ja näki toisen pienen tytön..." Hennes tal var så vackert och full med känsla. Även Sussa och Merja höll ett tal. Även det var vackert. "Satu, muutat nyt pois meidän luolta. Vaikka saat uusia ystäviä niin muista meidät, sinun vanhat ystävät. Meillä on jotain mitä uusilla e ole. Me ollaan koettu paljon yhdessä. Naurettu, juteltu ja itketty...."

Sist sjöng vi kompisar en sång till brudparet. "Oi katsohan isämme taivaallinen" (Säv, Oi katsohan lintua oksalla puun). De kom på på plats att jag och Juho skulle sjunga solo på tredje versen. TVÅSTÄMMIGT! Vi hade sjungit igenom den en gång tidigare och det var bra länge sedan. Jag gick med på det på det villkret att vi testade om det går. Och ja, det gick. På kafferasten. Men ack nej, inte när vi sjöng upp. Juho kom bort sej på andra raden. Tur att han hittade den riktiga melodin nästan på en gång, och tur tur tur, att jag inte kom bort i samma veva.
No, vi försökte i a f :D

På söndagen bestämde vi oss för att åka till Perho för att hälsa på mormor och morfar. Det var härligt att bara kppla av och bada, basta och fiska. min mormor och morfar är de bästa som finns.

Men nu är jag på jobbet och skriver och hon vill komma till datorn så måste abryta här även om jag har en hel massa att berätta för er. Men titta
www.pippelintu.bilddagboken.se för bilder från bröllopet.

Kommentarer
Postat av: eva

grattis på födelsedagen i efterskott! =) hoppas du hade en trevlig dag.

2007-08-13 @ 16:34:50
Postat av: Tanita.

Det var verkligen fina bilder, men hon var verkligen ledsen och dyster. men jag säger bara en sak - HON FÅR SKYLLA SIG SJÄLV :) hon fick så som hon ville iaf, viekura knasboll. Ni kunde ta er till Perho iaf? Var det trevlifgt? blev dom glada :) Kan tänka mg det. nu sk ajag äta nånting, magen skriker men tack och lov har jag ju min proana sida här på internet så jag står på mig - Ska alltså bara dricka nu ;) (hullaANUS) eikö nii? Pusskramochhej!

2007-08-13 @ 19:13:15
Postat av: teija

jag ville också säga grattis men det blev inge rolight nu när eva hunnit före. (jag är för gammal för sms, tycker det är jobbigt) Nu tror dui att det är endast därför som jag grattar men jag kom faktiskt ihåg det själv!!! Eller själv och själv....din mamma talte om det igår.... GRATIIS IALLAFALL. OM du vart här skulle du fått moccaruta, brownies och klassisk svensk äppelkaka med vaniljvisp som jag bakte idag!! Må så gott gammelbarnbarn (eller nnått)

2007-08-13 @ 21:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback