Opisto, vilken underbar tid!

Ok ok ok.. jag ska göra mina kära systrar nöjda och skriva en liten uppdatering om vad som hänt igen på senare tid. Det är det här som alltid är det svåra. Att komma igång med skrivandet. Känns som om man aldrig har något intressant eller roligt att skriva om. Alltid samma människor, samma lägenheter och samma händelser. Händer det aldrig någonting nytt?

Hela helgen har jag spenderat hos mina svärföräldrar i skogen. Var ett tag sedan vi var där sedan sist och det är alltid trevligt att hälsa på där. Dock gjorde jag misstaget att på lördagen somna på dagen och när jag vaknar känner jag mej som en tidsinställd bomb som bara väntar på ett tecken för att explodera. Med andra ord, jag är då irriterad som ett bi. (eller var det arg som ett bi det kallades?) Nå, trots allt gick helgen mycket snabbt och söndagen satt vi ute. Drack kaffe och stekte plättar i Kataises sommarstuga. DEt var riktigt trevligt att sitta ute och solen sken. DOck kan man ju inte kalla det varmt eftersom det blåste, men det problemet löste Liisa. Hon kom ut med en hel hög med filtar och placerade en stor under min rumpa och resten runt mej :) så höll jag värmen hela dagen....

Måste bara berätta om joona, ipus fosterbror på 6 år. (Han som Ipu "glömde" berätta om till mig).
De hade varit på möte vid påsk och Joona hade gått ut för att gå på toa. När han kom tillbaka ropade han till Puhuja:
- Hei, voisitko kertoa sen yhden kohdan uudestaan kun mulla meni vähän ohi kun olin vessassa.
Är det inte för härligt? :D

Under tiden som vi var i Pielavesi var vår lägenhet invaderad av pojkar i åldern 16. Ossian var här med Niklas och en grabb (Klemetti. Bror till Neenas och Tanis opistolaisia). Dom verkade ha haft det trevligt och vet ni vad? Döm av min förvåning när disken var gjord och lägenheten fin när jag kom hem. Härligt pojkar! Pluspoäng till er!
Jag kan inte låta bli att sakna tillbaka till den tiden då man själv gick påopisto. Det var så underbart. Och pojkarna var sådär, ni vet, typiskt OPISTOLAISIA! De förstår nog inte ens hur underbar tiden är dom lever i just nu.
Så Ossian, jag vet att du läser det här. Ett råd till dej: NJUT SÅ MYCKET DU KAN! Du lever mitt i livets underbaraste tid.

Ikväll har vi umgåtts med Juuso, Päkä och deras Ella. Har varit mycket trevligt och det har druckits en hel del kaffe.
Och om två veckor åker vi tjejer till Ylivieska för att hälsa på Laura.

Men nu är det slut för idag.

ps. Ingen groda. Tyvärr. Orkar inte tänka! :)



Kommentarer
Postat av: PIrre

HAHA!!1 Varför blev den sådär understreckad och så att man kan klicka på texten. DEssutom om man gör det så kommer våran VIIIVAS BILD IN :)

2007-04-23 @ 21:48:19
Postat av: jenita

roligt med en uppdatering! lite synd att inte jag är med på den där familje protretten. vi får ta etet nytt den 16/6. då SKA jag vara med! :)det är verkligen nostalgi på den där bilden. Alttid kul med bröllop. Jag är väldigt förväntansfull inteför mitt eget. Det kommer nog bli alldeles speciellt. :) Nu ska jag uppdatera lite vad som händer i mitt liv! puss hej min syster.

2007-04-24 @ 08:22:29
Postat av: Tan

Hej! Joona är allt för goo. Ei voi muuta sanoo :) Bröllop är inte alls alltid kul, Jenita. Jag blir jätte rädd av bröllop, känns nästan som begravning ibland. Usch ja. Nej Pippe, fortsätt uppdatera. Det är inte alls bara "samma saker, samma personer"! Dock är det så för mig, vilket gör att min blogg är ganska död. Ha d så bra! PussPuss

2007-04-24 @ 18:43:37
Postat av: late

meijän joona:D

2007-04-24 @ 19:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback