Ännu en gång en uppdatering...

Jenita ville ha en uppdatering av mitt liv så här kommer det :)

Inget speciellt händer här. Jag har jobbat som personlig assistent väldigt aktivkt de senaste veckorna så mitt sociala liv har legat på ganska obefintlig. Dock var förra helgen mycket mycket rolig. På fredag kom en person som jag väntat på väldigt länge. Catya Ojanne. Mä olin niin mielissään :D Det var ju trots allt säkert minst två år sedan som jag har pratat och umgåtts med henne ordentligt. Det var hos Liisa Haikola på nuortenilta vuona jaa duu...

På fredagen ringde även mattias och frågade om han och tiina kunde komma över helgen. Och visst kunde dom det. Det resulterade i att vi hade människor sovandes i varenda litet hörn av lägenheten :) Här i jyväskylä fanns dock ingen så vi hängde bara vi och hittade på saker. Som att grilla klockan sent på natten och det var kallt. Tur att det finns kläder. Riktigt mysigt var det att bara vara en helg och umgås med människor som man inte träffat på mycket länge.
Catya är och kommer alltid att vara min och mattias kommer alltid vara speciell. Jag har ju trots allt kännt varandra sen kottar. Till och med blivit döpta ihop. Det är lite tråkigt att alla gifter sej och flyttar till olika ställen.
Minns ni hur det var när vi var ung. 16 år. livet var så roligt!

Sista kvällen (söndagen) ägnade jag och catya natten åt att prata. Var så härligt att bara prata svenska och sen dessutom med en människa som man tycker väldigt mycket om.

Annars kan jag säga att livet är lite tungt just nu :D Skulle fått min första lön igår (dock bara två veckors lön). Dagen innan ringer dom dock från jobbet och säger att det har blivit ett misstag och att dom skulle ha fått lov att ansöka om introduktionsdagar. Så ALLTSÅ fick jag inte ett öre pengar. Aaaah... Hur ska vi nu betala allt som betalas måste????? Räknade precis ut att vi skulle behöva minst femhundra euro till för att överleva och då har vi ändå skjutit upp en massa räkningar till nästa månad. Det är inte lätt när man ska försöka leva utan pengar. Men det måste gå. Det måste det.

Nog klagat. Just nu har vi städdag på G här och det känns jobbigt :( Men ibland måste man. Dessutom kommer Pera hit i helgen, dvs. idag. Ge mej kraft! Den människan är det blygaste jag vet. Varför PRATAR han inte???


Kommentarer
Postat av: Ta

Och du ska sluta vara i Finland, tycker jag.

2007-04-14 @ 19:09:40
Postat av: jenita

roligt med en uppdatering från dej. roligt ni verkat ha med catya och dom. Våran lillasyster i Dalarna verkas sakna oss just nu. :) //Puss min bästa storasyster!

2007-04-14 @ 19:29:57
Postat av: Tanita.

Nu vill jag också ha en uppdatering :)

2007-04-18 @ 10:28:53
Postat av: jenira

UPDATE! TACK!

2007-04-22 @ 21:38:49
Postat av: thilda

vad väntar du på vi väntar ju på dej här hela tiden . men när ska du dyka upp?=)<3 Kramar
hade bra

2007-04-26 @ 16:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback